با صابران عاشق -۹/

اعمال فشار روانی از سوی منافقین بر اسرا

وحدت اسرای ایرانی بزرگ‌ترین عامل برای شکست منافقین در اردوگاه‌ها بود. منافقین برای شکستن این وحدت، حربه‌های مختلفی به کار بردند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. منافقین برای شکستن پایداری اسرای موثر در اردوگاه‌ها، آن‌ها را به بدترین نحو شکنجه می‌دادند.
کد خبر: ۳۵۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 27July 2019

اعمال فشار روانی از سوی منافقین بر اسراگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: در تمام جنگ‌های دنیا بحث اسارت و پناهندگی مقوله‌ای غیرقابل انکار است. در جنگ تحمیلی، آمار پناهندگان ایرانی بسیار کم بود. سازمان منافقین برای جذب نیرو و پناهندگی اسرا با رژیم بعث همکاری کرد. روش‌های مختلف نیز برای تحقق این امر به کار گرفتند اما تیرشان به سنگ خورد. اسرا در مقابل تمام حربه‌های دشمن با اتحاد و یکپارچگی مقابله کردند. در این راه نیز شکنجه شدند. در بخش نخست گزارش نقش منافقین در اردوگاه‌های بعثی به تشریح پنج فعالیت آن‌ها پرداختیم. در ادامه دیگر فعالیت‌های منافقین را می‌‌خوانید:

جاسوسی در اردوگاه‌ها

اسرا شرایط سخت و طاقت فرسای اسارت را با آموزش یا ساخت وسایل دست‌ساز تحمل می‌کردند. درصد بالایی از اسرا پس از اتمام دوران اسارت سواد آموخته بودند. آن‌ها برای سرگرم کردن خودشان وسایلی همچون مداد، خودکار، رادیو، دفترچه دعا و ... را از میان وسایل سربازان عراقی برمی‌داشتند و پنهانی استفاده می‌کردند. منافقین در آسایشگاه‌ها نفوذ می‌کردند و محل نگهداری وسایل ممنوعه را به نگهبانان اردوگاه اطلاع می‌دادند. کسانی که برای نگهداری وسایل دستگیر می‌شدند، شکنجه‌های سختی را متحمل می‌کردند. برخی از آن‌ها بر اثر شکنجه به شهادت می‌رسیدند.

ساخت برنامه رادیویی و تلویزیونی تا چاپ نشریه

منافقین برای تبیین آرمان‌های این سازمان برای اسرا، به انتشار اخبار دروغ در خصوص وضعیت ایران در نشریه مجاهد می‌پرداختند. آن‌ها تصاویر مسعود رجوی و همسرش را نیز چاپ و بین اسرا پخش می‌کردند. منافقین حتی از سفسطه برای طرح شبهات سیاسی و دینی استفاده می‌کردند.

روحانیان اسیر نیز اجازه دفاع نداشتند. نیروهای منافقین یک برنامه رادیویی و تلویزیونی هم تهیه و اسرا را مجبور می‌کردند تا به آن برنامه نگاه کنند. اسرا اسم این برنامه را سیمای خیانت گذاشته بودند.

شکنجه اسرا توسط منافقین

وحدت اسرای ایرانی بزرگ‌ترین عامل برای شکست منافقین در اردوگاه‌ها بود. منافقین برای شکستن این وحدت، حربه‌های مختلفی به کار بردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. منافقین برای شکستن پایداری اسرای موثر در اردوگاه‌ها، آنها را شکنجه می‌دادند و بدترین توهین‌ها را اعمال می‌کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها