امام جمعه چغادک:

عزت و اقتدار ملت ایران در سایه ایمان و استقامت در راه خداست

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: این عزت و اقتدار ملت ایران و نیروهای مؤمن انقلاب، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سایه ایمان و اعتقاد و استقامت در راه خدا و در سایه حمایت و حرف شنوی از رهبری‌های رهبر بصیر و دوراندیش به دست آمده است.
کد خبر: ۳۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 26July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «رضا خدری» امام جمعه چغادک، امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، اظهار داشت: روزی در این کشور پرچم انگلیس برافراشته می‌شد و حکومت طاغوت جرأت نفس کشیدن نداشت؛ اما امروز دوران تحقیر ملت ایران به پایان رسیده است و دشمن در مقابل هر اقدامی که می‌کند ضربه سختی می‌خورد.

وی افزود: این عزت و اقتدار ملت ایران و نیرو‌های مؤمن انقلاب، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سایه ایمان و اعتقاد و استقامت در راه خدا و در سایه حمایت و حرف شنوی از رهبری‌های رهبر بصیر و دوراندیش به دست آمده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار مسئولین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی قضیه فلسطین را قضیه اول و مهمترین مسئله دنیای اسلام خواندند و بار دیگر بر نظریه مقاومت تأکید کردند.

خدری با گرامی‌داشت فرا رسیدن چهلمین سال اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب، گفت: اهمیت جمعه و جماعت در اسلام آن‌قدر است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در اولین هفته ورود به مدینه، نماز جمعه را بر پا کردند.

امام جمعه چغادک ابراز داشت: همان‌گونه که مراسم عظیم و وحدت‌بخش حج تأثیر مهمی در بین مسلمین دارد، نماز جمعه و اجتماع آن هم تأثیر فراوانی دارد.

وی در ادامه به بیان دستاورد‌های ۴۰ سال برگزاری نماز جمعه در کشور پرداخت و اظهار داشت: تقویت آگاهی‌های مردم در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تقویت روحیه جمع‌گرایی و پرهیز از فردگرایی و انزواطلبی، ایجاد روحیه خودباوری در بین مردم، ارتقای انسجام و همبستگی ملی و تقویت هویت ملی، تحکیم بنیاد خانواده و آموزش سبک صحیح زندگی اسلامی، مبارزه با استبداد و استکبار و آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان، مهار فتنه‌های مختلف و دفاع از حق و حقوق مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنان از جمله این دستاورد‌هاست.

خدری پیش‌رو بودن هشت مرداد سالروز رحلت عالم عامل، مرحوم آیت‌الله «مشکینی» را گرامی داشت و گفت: این شخصیت سنگربان سنگر نماز جمعه بود و حتی قبل از انقلاب با وجود محدودیت‌ها و فشار‌های زیاد نماز جمعه را بر پا می‌کرد، بعد از انقلاب هم اهمیت بالایی برای پایگاه نماز جمعه قائل و الگویی شد برای ائمه جمعه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها