سردار عزیزی خبر داد؛

کشف بیش از هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در پاکدشت

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف هزار و 400 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان پاکدشت خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ - 27July 2019

کشف بیش از هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در پاکدشتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «کیومرث عزیزی» فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در یک شرکت واقع در شهرستان پاکدشت اقدام به راه‌اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتال کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی بخش شریف‌آباد آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی محل تولید ارز‌های دیجیتال شدند. محل مورد نظر در شرکتی واقع در شهرک صنعتی قرار داشت و دستگاه‌ها به طرز ماهرانه‌ای در سه نقطه از محوطه شرکت به صورت مجزا نگهداری می‌شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در بازرسی از محل مورد نظر، هزار و 400 دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: موضوع ماینر‌ها پدیده‌ای نسبتاً جدید است که با توجه مصرف برق زیاد دارای تبعات منفی در حوزه مصرف انرژی و اقتصاد هستند و نیاز است ساز و کار مناسب انتظامی و اجتماعی برای مقابله با سوءاستفاده در این زمینه تدوین شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها