«تقویم تاریخ دفاع مقدس» منتشر شد

جلد پنجاه و دوم از مجموعه «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با عنوان «هویت پنهان» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۳۵۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ - 30July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جلد پنجاه و دوم از مجموعه «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با عنوان «هویت پنهان» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. این اثر به قلم امیر سرتیپ دوم ستاد نبی کریمی به بررسی رخدادهای آذرماه 1363 می‌پردازد.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«در آذرماه 1363 آمریکا و رژیم صدام عفلقی روابط آشکار خود را برقرار کردند و صدام از کمک‌های نظامی و حمایت‌های سیاسی آمریکا و سازمان‌های جهانی برخوردار شد و به این ترتیب، پرده از روابط پنهان آمریکا و صدام علیه ایران برافتاد و «هویت پنهان» این روابط آفتابی شد.»

در این ماه، رزمندگان اسلام در جبهه‌های غرب با ضدانقلاب درگیر بودند و از طرف دیگر در جبهه‌های جنوب و غرب نیز با صدامیان مبارزه می‌کردند.

«تقویم تاریخ دفاع مقدس» منتشر شد

از رویدادهای مهم این ماه که در کتاب «هویت پنهان» به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته، برقراری روابط آشکار رژیم بعث عراق با آمریکا بود. عراق بعد از جنگ اعراب با رژیم اشغالگر قدس در سال 1967 میلادی رابطه خود را با آمریکا قطع کرد اما قبل از تجاوز بعثیان به خاک ایران، این رابطه احیا و به شکل محرمانه برقرار شد تا اینکه در آذر 63 پرده از این ارتباط برداشته شد. در سوم آذر، معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه عراق به آمریکا رفت و در کاخ سفید با ریگان دیدار کرد و همزمان سفارتخانه‌های دو کشور در واشنگتن و بغداد فعالیت خود را شروع کردند که در این کتاب به طور مبسوط درباره این روابط صحبت شده است.

«هویت پنهان» در یک هزار و 180 صفحه و با قیمت 106 هزار تومان، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی رجوع کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار