حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران سوژه تئاتر شد

یک کارگردان تئاتر که چندی پیش «اتاق ۱۲۱۶» را نمایش‌نامه‌خوانی کرد، از آماده‌سازی این نمایش برای اجرای عمومی با همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 30July 2019

حمله ناو آمریکا به هواپیمای 655 سوژه تئاتر شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی برجی» کارگردان و بازیگر تئاتر دفاع مقدس در گفت‌وگو با «فارس» اظهار داشت: نمایش‌نامه‌خوانی کار «اتاق ۱۲۱۶» در سالروز واقعه خونین حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران (پرواز ۶۵۵ ایران ایر)  به همراه دیگر هنرمندان انجام شد. من این کار را یک ادای دین به هنرمندان تئاتر مقاومت کشور می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه این فاجعه تروریستی که از سوی دولت وقت آمریکا صورت گرفته بود، گفت: در نمایش‌نامه‌خوانی ما الهام هادیان و داود شمس، مریم کوچک خانی، بهارک توسلی حضور داشتند که در اجرای عموم نیز دو بازیگر الهام هادیان، داود شمس حضور خواهند داشت به علاوه اینکه یک بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما و تلویزیون نیز ترجیحا انتخاب خواهد شد.

برجی با اشاره به مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنر‌های نمایشی برای اجرای این کار گفت: به احتمال زیاد این کار با حمایت این دو مرکز در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد.

وی درباره زمان احتمالی کار گفت: اتاق «۱۲۱۶» اوایل آبان ماه به صحنه خواهد رفت.

برجی یکی از دلائل اجرای عمومی برای این کار را تشویق‌های زیاد از طرف کسانی که در نمایشنامه خوانی این کار حضور داشتند به شمار آورد و گفت: نخستین نکته این است که این موضوع در پانزده سال گذشته به عنوان یک سوژه فاجعه انسانی مورد توجه قرار نگرفته است و دوم اینکه فضای نمایشی کار نیز به نوعی معماگونه خواهد بود و مخاطب را به خاطر تعلیق‌هایی که دارد تا انتها با خود همراه می‌کند.

وی همچنین افزود: بنابراین با وجود این ویژگی‌ها کار برای مخاطب جذاب خواهد بود. فضای نمایش رئالیستی و در همان فضا، اتفاقات سوررئال نیز رخ خواهد داد.

برجی درباره اجراخوانی نمایشنامه پارتیزان نوشته مهدی امیری نیز گفت: این نمایش‌نامه‌خوانی در دو تاریخ ۱۹ و ۲۶ مرداد ماه با حضور افشین سنگ چاپ، بابک نوری، سروش طاهری، بهناز سلیمانی و الهام هادیان در تماشاخانه دیوار چهارم انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پرداختن به موضوعات تاریخی، چون خفقان در دوران روسیه سابق گفت: این نمایش‌نامه دقیقا به همین دوره روسیه سابق و استالین نگاشته شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار