مجتهدزاده در نشست با نخبگان لبنانی:

راهبرد امروز باید شناخت مفاهیم بلند تمدن اسلامی در حفظ وحدت باشد

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این‌که راهبرد امروز باید شناخت مفاهیم بلند تمدن اسلامی و ترویج آن در حفظ وحدت اسلامی باشد، گفت: بدون تردید زنان و مردان امت اسلامی برپاکنندگان و ادامه‌دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۵۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ - 03August 2019

راهبرد امروز باید شناخت مفاهیم بلند تمدن اسلامی و ترویج آن در حفظ وحدت اسلامی باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در جمع بانوان نخبه دانشگاهی لبنانی اظهار داشت: دنیای امروز مملو از ناراستی‌هایی است که دشمنان با وارونه‌نمایی مفاهیم اسلامی در صدد تخریب آن هستند؛ بنابراین راهبرد امروز ما باید شناخت مفاهیم بلند تمدن اسلامی و ترویج اصالت این تمدن در حفظ وحدت اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بدون تردید زنان و مردان امت اسلامی برپاکنندگان و ادامه‌دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

مجتهدزاده تمدن مردم‌محور، خانواده‌محور و ارزش‌مدار را سه رکن اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی کرد که به واسطه آن سبک رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود. خانواده تمدن‌ساز در دنیای متفرعن امروز می‌تواند گنجینه‌های وحدت را استخراج و ترویج کند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: برای تربیت نسل وحدت‌شناس، امت اسلامی به خانواده پویا و ریشه‌دار به عنوان مروج وحدت، جهت ارائه به نسل‌ها محتاج است.

مجتهدزاده ادامه داد: یکی از رئوس نقشه‌ای که امت اسلام باید در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی طی کند، تمسک به راه و روش تمدن دینی در ایجاد مودت و وفاقی است که با خدعه کمرنگ نمی‌شود و به بیراهه نمی‌رود.

وی یادآور شد: این نقشه مهندسی شده تمسک به داشته‌ها و امید به دست توانای خود امت اسلامی است؛ بدون آنکه وابسته سازی هویتی استعمار آن را به خود مشغول سازد.

مجتهدزاده به خوشه‌سازی اجتماعی از همه فعالان و نخبگان و همه تلاشگران عرصه وحدت جهت برنامه عملیاتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرا، امت اسلامی به یک متن و مفهوم مشترک و قابل اتکا در کنار ساختار پویا از مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی برای خوشه‌سازی اجتماعی محتاج است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس عدالت اجتماعی را مهم‌ترین رکن تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: اگر قرار باشد وجه تمایز تمدن نوین اسلامی با سایر تمدن را بیان کنیم، بدون شک، این وجه تمایز، تعریف مترقی اسلام از عدالت اجتماعی، و مهم‌تر از آن، میزان سرمایه‌گذاری بر روی آن خواهد بود.

به گفته مجتهدزاده معمولاً جوامعی در مسیر پیشرفت و تمدن سازی قرار می‌گیرند که به سطح مناسبی از خودباوری دست پیدا کرده‌اند. لذا تقویت هویت و خودباوری اجتماعی یکی از لوازم اصلی قدم گذاشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هویت اجتماعی که فرد نسبت به کشور، آیین و آرمان‌هایش دارد بتوانیم در جوانان زنده کنیم بهترین و مهمترین وظیفه را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: نبودِ عزم و اراده ملی در جامعه مانع از رسیدن به جامعه پویا خواهد شد؛ بنابراین تبیین و صیقل دادن اهداف و آرمان‌ها و تبدیل آن به فهم عمومی، ایجاد امید در جامعه و تقویت همبستگی اجتماعی برای حرکت جمعی به‌سوی اهداف و آرمان‌ها، یکی از لوازم اصلی قدم نهادن در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار