گام دوم/ الفت در دوشنبه‌های گام دوم انقلاب:

راه‌اندازی گروه‌های متعدد در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در قوه قضائیه/ اولویت قوه قضاییه کاهش حجم ورودی پرونده‌هاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرائم قوه قضائیه با اشاره به اولویت‌های قوه قضائیه گفت: اولویت اول حجم ورود پرونده‌ها به قوه قضائیه، سالم سازی فضای قوه قضائیه، مدیریت قضایی، استقلال مالی قوه قضائیه و استفاده از فناوری و انفورماتیک است.
کد خبر: ۳۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ - 05August 2019

راه‌اندازی گروه‌های متعدد در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در قوه قضاییه/ اولویت قوه قضاییه کاهش حجم ورودی پرونده‌ها استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم قوه قضائیه با بیان اینکه با توجه به داشته‌ها و تجربیاتی که طی ۴۰ سال گذشته باید گام‌های بلندی برداریم، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم گام دوم انقلاب را بر یک پایه فرسوده بنا کنیم و باید هر کجا که فرسوده است آن را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی در کشور ما مغفول واقع شده است، گفت: یکی از ابزار اقتدار اقتصاد است که باید به آن پرداخته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری جرایم قوه قضائیه خاطرنشان کرذ: یکی از دلایلی که اقتصاد ما توسعه پیدا نمی‌کند و چرخ آن نمی‌چرخد این است که نمی‌توانیم، روابط صحیح را برقرار کنیم و برای آن قواعد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خصوصی‌سازی به دنبال این بود که ما را چند گام به جلو پیش ببرد، گفت: یکی از دلایل ورشکستی شرکت‌های خصوصی سازی این است که ما به عنوان حقوقدان نتوانستیم ضوابط خوبی را طراحی کنیم.

الفت با اشاره به راه‌اندازی ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید شده است و امروز اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید به آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: منشور بیانیه گام دوم برای تمام دستگاه‌ها ایجاد راحل برای برطرف کردن مشکلات کرده است و اگر به این راحل‌ها توجه کنیم می‌توانیم بهترین استفاده را کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری جرایم قوه قضائیه گفت: امروز گروه‌های متعددی در قوه قضائیه تشکیل شده تا بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین و عملیاتی کنند.

الفت در پایان با اشاره به اولویت‌های قوه قضائیه گفت: اولویت اول حجم ورود پرونده‌ها به قوه قضائیه، سالم سازی فضای قوه قضائیه، مدیریت قضایی، استقلال مالی قوه قضائیه و استفاده از فناوری و انفورماتیک است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها