فاضل نظری در افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار مطرح کرد؛

اهمیت تاسیس شهرک تخصصی محصولات فرهنگی/ ناهماهنگی سازمان‌های فرهنگی آسیب‌زا است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم تاسیس شهرک تخصصی محصولات فرهنگی تاکید کرد و گفت: ناهماهنگی میان سازمان‌های فرهنگی قابل درک نیست و این آسیب‌زا خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 05August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی «ایران نوشت» که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: انصافا چشم اسفندیار تعالی کشور ما فرهنگ است یعنی اگر صدمه‌ای به پیکره ایران شریف بخورد از حوزه دیگر نیست بلکه از سوی فرهنگ است، باید از فرهنگ صیانت کنیم و آن را توسعه دهیم و از آن محافظت کنیم که اگر صیانت نکنیم فرهنگمان را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: حوزه اقتصاد تابع فرهنگ است و منشا اصلی فرهنگ خواهد بود وقتی در حوزه اسباب‌بازی ‌و نوشت‌افزار به فرهنگ توجه نکنیم شبیه‌خون فرهنگی قوت می‌گیرد که یک قدم از تهاجم فرهنگی جلوتر می‌رود. تغییر ذائقه‌سازی در این‌حوزه‌ها باید صورت بگیرد. شخصیت‌های که به‌عنوان قهرمان به کودکان ارائه می‌شود اگر بومی نباشد قطعا شخصیت غربی را می‌شناسند و به آن سمت جذب می‌شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانابن تصریح کرد: به اعتقاد من، جهان فانتزی کودکان بسیار متفاوت است و باید در این راستا فعالیت مناسبی داشت لذا به نظر می‌رسد این فرایند و منظومه و چرخه محصولات فرهنگی اجزای مختلف دارد و باید نگاه جامع این اجزا را کنار هم قرار داد تا اتفاق خوبی در این حوزه رخ دهد همچنین باید شهرک تخصصی در این عرصه‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

نظری اظهار کرد: خیلی از بخش‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند اما استانداردها مناسب نیست، ممکن است امروز به عنوان شورای نظارت بر اسباب‌بازی ‌صنایع وابسته مجوز یا تولید پخش محصول را ندهیم اما مجموعه دیگر این کار را کرده است چگونه باید عنوان کنیم که این شخصیت مناسب کودکان نیست این ناهماهنگی میان سازمان‌های فرهنگی قابل درک نیست و این آسیب‌زا خواهد بود باید بیشتر دقت کنیم و راه را درست برویم.

در ادامه سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی گفت: سال ۹۱ تضادی میان نوشت‌افزارهای ایرانی و خارجی مشاهده کردیم که کاراکترهای محبوب نوجوانان و کودکان بیشتر خارجی بود؛ تصمیم گرفتیم با تولید ایرانی مخاطب را به سمت برند ایرانی جذب کنیم.

وی ادامه داد: بازار ایرانی به تولید ایرانی رسیده است و این اتفاق خیلی مهم است و باید به فال نیک بگیریم که این تولید ایرانی همراه با دستاورد فرهنگی بوده است. به دنبال این هستیم که کاراکترها ایرانی را همراه با ذائقه‌سازی به مخاطب معرفی کنیم. بدون شک بازار نوشت‌افزار به سمت خوبی حرکت کرده و راه خوبی را در پیش گرفته است.

حسینی گفت: امیدواریم این مجموعه مردمی‌مدار با کمک و حمایت دولت پیشرفت داشته باشد و راه برای تولیدکنندگان نوشت‌افزار هموار شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار