علیرضا تابش به دفاع‌پرس خبر داد؛

«23 نفر» نماینده سینمای دفاع مقدس در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از حضور فیلم «32 نفر» در این جشنواره خبر داد و گفت: جنگ موضوع و محور گفت‌وگوی بین هنرمندان و فیلم‍‌سازان داخلی و خارجی حاضر در جشنواره خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ - 07August 2019

علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درخصوص این جشنواره اظهار داشت: امسال خوشبختانه آثار متنوعی در بخش‌های داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره رسیده و امیدوارم مخاطبین، فیلم‌های جذاب و متنوعی را ببینند. این جشنواره همزمان با عید سعید غدیر در شهر تاریخی اصفهان از 28 مرداد تا چهارم شهریور برگزار می‌شود که 158 فیلم سینمایی را در 11 سالن شهر اصفهان پخش می‌کنیم. منتخب این فیلم‌ها، توسط ادارات کل ارشاد اسلامی به نمایش درخواهند آمد.

وی از درخواست 44 کشور دنیا برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: ما در نهایت فیلم‌های 28 کشور را در جریان جشنواره نمایش خواهیم داد. البته داوران، اساتید و مدرسانی از کشورهای مختلف به جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان آمده‌اند که امیدواریم یک جشنواره خوب و بین‌المللی را رقم ببزنیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بر تبادل فرهنگ در این جشنواره تاکید و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان امسال برگزاری پنل‌های مشترک با کشورهای خارجی است. یعنی فعالین سینمای کودک و نوجوان امسال فضایی دارند تا در گفت‌وگو با شرکت کنندگان خارجی حضور پیدا کنند و در حوزه تولید مشترک و تبادل فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان به تبادل نظر بپردازند.

تابش ادامه داد: اصولاً جشنواره‌های بین‌المللی محلی برای تفاهم و تبادل نظر و گفت‌وگوی بین فعالان و هنرمندان آن رشته است که امیدواریم با تدابیری که در بخش بین‌الملل اندیشیده شده ما امسال شاهد گفت‌وگوهای پرثمری بین هنرمندان ایرانی و خارجی باشیم چراکه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ بین کشورها، تولید مشترک است چراکه سرمایه‌گذاری در این زمینه نیازمند پیش‌نیازهای فرهنگی و اقتصادی است.

وی به سهم کودکان و نوجوانان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال محلی برای حضور نوجوانان در بخش‌های داوطلبی و اجرایی است. در همین زمینه امسال 30 خبرنگار نوجوان در اصفهان جشنواره را پوشش خبری خواهند داد و سهمیه‌ای را برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم تا بتوانند از فیلم‌های جشنواره استفاده کنند و تلاش شده تا در مدرسه سینمایی جشنواره که آزمونی برای پذیرفته شدن کودکان صورت گرفته، 30 کودک داوری آثار را انجام دهند و یکی از تندیس‌های جشنواره، تندیسی است که آن‌ها به فیلم‌ها اختصاص خواهند داد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به اهمیت سینمای جنگ در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال یکی از فیلم‌هایی که به نوعی روایتی از حضور نوجوانان در دفاع مقدس است، فیلم «23 نفر» است؛ فیلم ارزشمندی که در جشنواره امسال حضور دارد و البته فیلم‌های خارجی دیگری وجود دارد که به مسئله جنگ می‌پردازد.

تابش خاطرنشان کرد: جنگ همواره بر حوزه کودک و نوجوان تاثیرگذار بوده است و فیلم‌سازان خلاق و هنرمندی طی سال‌های گذشته به این موضوع اشاره کرده‌اند و ساخت چنین فیلم‌هایی باید همواره مورد توجه باشد و این موضوع یکی از محورهای گفت‌وگوی مهمانان خارجی جشنواره است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها