خبرنگاران در ایجاد حس مطالبه‌­گری در مردم نقش بسزایی دارند

استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی هفدهم مردادماه سالروز شهادت «محمود صارمی» را فرصتی برای ارج نهادن به تلاش مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دانست و نقش تأثیرگذار خبرنگاران را در ایجاد حس مطالبه‌گری در قشرهای مختلف مردم و در نتیجه، توسعه و پیشرفت جامعه یادآور شد.
کد خبر: ۳۵۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ - 08August 2019

به گزارش دفاع­‌پرس از مشهد، «علی‌رضا رزم‌حسینی» با صدور پیامی هفدهم مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: عصر ارتباطات در دنیای امروز، هر فعالیتی اعم از اقتصادی، عمرانی و حتی سیاسی را در معرض نقد و بررسی افکار عمومی جامعه قرار داده است و به عبارت بهتر، با اطلاع رسانی به لحظه و برخط فضای رسانه‌ای، عملکرد افراد و نهادهای مختلف به صورت دقیق مورد کنکاش و ارزیابی مردم قرار می‌گیرد.

این پیام می­‌افزاید: پایبندی به اصول پاسخگویی و شفافیت معیار سنجش کارگزاران و عملکرد آن‌هاست که چشم بینا و قلم‌ توانمند خبرنگاران هنرمند از آن بهره‌مند است و به عنوان مدعی العموم افکار جامعه به بهترین شکل ممکن از آن استفاده می‌شود. تحقق دو مزیت اصلی ورود به جزئیات مسائل و ارزیابی عملکرد نهادهای مختلف دولتی و عمومی از این طریق علاوه بر ایجاد بستر توسعه همه جانبه، خود عاملی برای بازدارندگی فساد است که در بدنه فعالیت‌ها ممکن است وجود داشته باشد و مانع از بهره‌برداری صحیح منابع در مسیر توسعه و پیشرفت می‌شود.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه، در عین انعکاس شایسته تلاش خادمان مردم در ارکان مختلف حاکمیت، به خوبی می‌توانند با اطلاع رسانی به هنگام و کنکاش در مسائل مختلف، بسترسازی برای پیشرفت و تعالی جامعه را منجر شده و در مسیر اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کنند.

در بخش  دیگری از این پیام تأکید شده است: هفدهم مردادماه سالروز شهادت «محمود صارمی» فرصتی است برای آنکه تلاش مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را ارج نهاده و نقش تأثیرگذار آن‌ها را در ایجاد حس مطالبه‌گری در قشرهای مختلف مردم و در نتیجه، توسعه و پیشرفت جامعه یادآور شویم.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب این روز ارزشمند را به تمامی هنرمندان و سخت‌کوشان این عرصه تبریک گفته و از خداوند بزرگ برای ایشان توفیق روزافزون مسألت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها