در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تقاضای مردم برای ادامه فعالیت فروشگاه کتاب دفاع مقدس در گلزار شهدای تهران

مدیر فروشگاه نشر شاهد واقع در گلزار شهدا گفت: از مسوولین بنیاد شهید درخواست می‌کنیم که برای ادامه فعالیت این مرکز فرهنگی حمایت لازم را انجام دهند؛ چراکه مردم از شنیدن خبر تعطیلی این فروشگاه ابراز ناراحتی کردند و تقاضای حمایت داشتند.
کد خبر: ۳۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ - 10August 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در حالی که شرایط اقتصادی جامعه موجب شده تا مقوله کتاب و چرخه صنعت نشر در وضعیت سختی قرار گیرد و تقویت هر بخش از این چرخه، کمک به تمام حوزه نشر و در واقع فرهنگ جامعه باشد، هرروزه شاهد شنیدن خبرهای ناامیدکننده‌ای مبنی بر تعطیلی و یا تغییر کاربری فروشگاه‌های کتاب در تهران و نقاط مختلف کشور هستیم.

این بار شاهد زمزمه تغییر رویکرد معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان تهران نسبت به فروشگاه محصولات فرهنگی نشر شاهد واقع در گلزار شهدا هستیم که واکنش چند رسانه حامی ادبیات دفاع مقدس، مسوول فرهنگی بنیاد شهید و ناشران را در پی داشته است.

درخواست برای عدم تعطیلی یک فروشگاه کتاب/ مسوولین بنیاد شهید حمایت کنند

«محمد عامری» مدیر انتشارات تقدیر و مسوول این فروشگاه فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در این خصوص اظهار داشت: معاونت فرهنگی بنیاد شهید مسوولیت تصمیم‌گیری در خصوص این فروشگاه را به بنیاد شهید استان تهران واگذار کرده است درحالی که مدیرکل انتشارات نشر شاهد برای رفع مشکل فروشگاه و جلوگیری از تغییر رویکرد آن، خیلی ما را کمک کرده که به نتیجه نرسیده‌ایم تا این فروشگاه دوباره فعالیت خود را ادامه دهد.

وی گفت: اداره کل پشتیبانی بنیاد شهید درخواست جلسه داشته تا برای تعیین مهلت جهت زمان تخلیله این فروشگاه مراجعه کنیم و صریحاً اعلام کرده‌اند که این فروشگاه حتماً تخلیه شود و ما با وجود پیگیری‌های انجام شده به نتیجه نرسیدیم.

عرضه 800 عنوان کتاب دفاع مقدس در فروشگاه

مدیر انتشارات تقدیر عنوان کرد: عمده فعالیت ما در این فروشگاه به عرضه کتاب شهدای دفاع مقدس مربوط است؛ در همین راستا حدود 800 عنوان کتاب که آثار منتشر شده 20 ناشر است را عرضه می‌کنیم. در کنار کتاب، ملزومات فرهنگی شامل پلاک، چفیه، تصاویر شهدا و محصولات دیگر فرهنگی ازجمله بحث عفاف و حجاب و لوازم تحریر ایرانی را عرضه می‌کنیم.

درخواست برای عدم تعطیلی یک فروشگاه کتاب/ مسوولین بنیاد شهید حمایت کنند

عامری به فعالیت نزدیک به دو دهه در این فروشگاه فرهنگی اشاره کرد و افزود: از سال 1379 در این فروشگاه فعالیت می‌کنم اما پیش از ما نیز این فروشگاه فعال بوده است و همه حمایت‌ها از سوی مردم و بخاطر علایق شخصی خودمان بوده و تاکنون هیچ حمایت دولتی از مجموعه ما صورت نگرفته است.

وی گفت: از مسوولین بنیاد شهید درخواست می‌کنیم این فروشگاه را حمایت کنند چراکه زائرینی که برای زیارت قبور شهدا به گلزار شهدا تشریف می‌آورند با حضور در این مرکز می‌توانند محصولات فرهنگی و کتاب‌های مربوط به این حوزه را تهیه کنند و مخاطبین خوبی نیز طی این چند سال جذب شده که با شنیدن خبر تعطیلی این فروشگاه، ابراز ناراحتی کردند و درخواست داشتند مسوولین مساعدت‌های لازم را برای ادامه فعالیت‌ این فروشگاه داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها