حسینی:

برخی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه برخی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 11August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیدمحمد حسینی شامگاه شنبه (دیروز) در همایش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گناباد با موضوع تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در محل مصلای امام خمینی (ره) اظهار داشت: به‌جای این که دیگران دوقطبی ایجاد کنند و در زمین دیگران بازی کنیم باید گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه تبیین شود و در انتخابات نیز به این مهم دقت کنیم.

وی ادامه داد: نباید به‌سمت مسائل حاشیه‌ای برویم و در گام دوم انقلاب توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی باید ملاک و مطالبه مردم باشد. مسئولان ما نباید دنبال باندبازی و جناح باشند و در مطالبه اول معظم له مباحث علمی را اولویت قرار دهند.

حسینی افزود: مدیران نباید دل‌بسته دنیا باشند و باید با کانون‌های ضدمعنویت مبارزه کنند، امروز در کشور فیلم‌ها و رمان‌هایی دیده می‌شود که آزادانه هر کاری خواسته‌اند انجام می‌دهند و کسی برخورد نکرده است.

وی ابراز کرد: حضرت امام خامنه‌ای چندین سال عناوین را در مبحث اقتصاد می‌گذارند کاش به این توصیه‌ها عمل می‌شد و مثل یک کلاس درس این موضوع را تبیین می‌کردند، ولی عده‌ای به‌خاطر شیفته بودن به برجام به آن عمل نکردند و حتی ارتباط با همسایگان را رها کردند.

وزیر اسبق ارشاد بیان کرد: در نظام اسلامی باید کسانی کار کنند که اعتقاد به نظام داشته باشند، اما کسانی بودند که در فتنه 88 حضور داشتند و امروز پست گرفته‌اند، این‌ها در کار‌ها اختلال ایجاد می‌کنند.

حسینی اظهار داشت: دشمن از اساس با نظام اسلامی مشکل دارد و هر دوره‌ای با یک رنگ وارد می‌شود، دیدید که از برجام خارج شدند و در مرحله‌ای حتی کسی را که با آن‌ها مذاکره می‌کرد تحریم کردند؛ پس به این استکبار نمی‌شود اعتماد کرد؛ هرچه عقب‌نشینی کنیم دشمن جلو می‌آید، اما امروز در حوزه اقتصادی مشکل داریم؛ باید دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام دهند نه این که نگران فساد‌ها باشیم.

وزیر اسبق ارشاد خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌های فراوان دارد و می‌توانیم از این فشار‌ها خارج شویم؛ کشور عراق همه چیز نیاز دارد و ما می‌توانیم آن را پوشش دهیم. فرصت‌ها باید برابر باشد و ما در کشور چیزی به‌نام طبقه‌بندی نداریم و امام خمینی (ره) فرمان جهاد سازندگی دادند تا همه مثل هم باشند و تبعیضی وجود نداشته باشد. افرادی مثل نظام سرمایه‌داری خدماتی بخواهند به فقرا بدهند این نظام اسلامی نیست، چون در این دیدگاه گروهی نابود خواهند شد.

حسینی تأکید کرد: دستگاه قضایی با اختیارات خود به‌خوبی عمل می‌کند و در پرونده‌های فساد خوب ورود پیدا کرده‌اند و این از اختیاراتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به این قوه داده است و اثرات مثبتی در جامعه داشته است؛ رئیس جمهور نیز باید از اختیارات خود استفاده کرده و برخی مدیران را تغییر دهد و از نیرو‌های توانمند استفاده کند.

وی اضافه کرد: مبارزه با فساد فقط به‌عهده دستگاه قضایی نیست و خود مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید کار کنند در این زمینه اگر درست عمل شود تأثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت. استقلال کشور مهم است و دیگران نباید بر ما حاکم شوند؛ ما خودمان فرهنگ غنی و پیام برای دنیا داریم و کار‌های آموزشی و فرهنگی باید انجام شود تا وابستگی به کشور‌های دیگر وجود نداشته باشد.

حسینی اظهار داشت: باید مرزبندی خود را با دشمن مشخص کنیم، امروز در موضع قدرت هستیم و دیدید ناوچه آمریکایی در منطقه هیچ کاری نتوانست انجام دهد و دشمن امروز در حال التماس کردن به ایران است باید در رویارویی با دشمن رجز بخوانیم نه این که خود را ضعیف نشان دهیم.

وی افزود: متأسفانه در فیلم‌های ما سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و در حال ورود به فرهنگ با این موضوعات هستند. باید تلاش خود را برای تبیین و اجرای سبک زندگی اسلامی انجام دهیم و اجازه ورود فرهنگ غرب به کشور را ندهیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب این مطالبه را از مسئولان داشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار