نظر نماینده ولی فقیه در نیروی قدس درباره کتاب «نقاشی قهوه‌خانه»

حجت‌الاسلام علی شیرازی بر ترویج جدی کتاب «نقاشی قهوع‌خانه» توسط مسئولین فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ - 14August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در طول برگزاری نمایشگاه کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» که ۱۴ الی ۱۷ مرداد و همزمان با هفته حقوق بشر اسلامی در حوزه هنری برگزار شد، بازدید کرد.

وی در بازدید دو ساعته خود از این نمایشگاه و گفت‌وگو با کاظم دارابی راوی و محسن کاظمی نویسنده این اثر، متنی را در وصف این کتاب نوشت که در ادامه آنرا می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
از درون یک خیانت به آقای دارابی، یک کتاب به نام نقاشی قهوه خانه و یک نمایشگاه اسناد بیرون آمده که خیانت استکبار جهانی در دادگاه میکونوس آلمان را در دید همگان قرار می‌دهد. بسیار به‌جاست که خیانت آلمان و امریکا و صهیونیست‌ها را علیه ملت ایران در جهان فریاد بزنیم و بحران جنایت غرب را به نمایش بگذاریم.

آقای دارابی قربانی این توطئه شد. مظلومیت این افراد برای ملت ایران و جهان، خصوصا برای مردم آلمان و امریکا باید بیان شود. درود بر آقای دارابی که این روایت را نوشتنی کرد تا خیلی‌ها واقعیت غرب و استکبار را بهتر بشناسند. من به آقای دارابی و کاظمی درود می‌فرستم و منتظرم تا نقاشی قهوه‌خانه رمان شود تا در جهان منتشر گردد. مسئولین فرهنگی کشور باید جدی‌تر پای کار باشند.

حداقل یکبار نقاشی قهوه‌خانه را بخوانند و مبلغ این کتاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شوند. نسل جوان امروز این کتاب را بخوانند تا واقعیت درون دشمن انقلاب و پایمردی مردان انقلاب را بهتر بشناسند.

علی شیرازی»

برپایه این خبر، «نقاشی قهوه‌خانه» به بیان خاطرات کاظم دارابی دانشجو و تاجر ایرانی مقیم آلمان و از متهمان اصلی حادثه تروریستی رستوران میکونوس یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ قضائی آلمان در شهریور ۱۳۷۱ می‌پردازد که منجر به کشته شدن تعدادی از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها