با حضور سردار گلعلی بابایی

نشست خبری جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد

اولین نشست خبری شانزدهیمن دوره جایزه کتاب سال صبح امروز در ستادمرکزی‌راهیان نور برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ - 08December 2014

نشست خبری جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اولین نشست خبری شانزدهیمن دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، جواد محقق دبیر علمی جایزه و نصرت الله صمدزاده رئیس کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار گلعلی بابایی در ابتدای این نشست ضمن یادی از شهید وزوایی با بیان اینکه این جایزه یکی از قدیمی ترین جایزه های ادبی پس از انقلاب  است، اظهار کرد: امسال این جایزه با همکاری حوزه هنری برگزار میشود. بدین صورت که با همکاری حوزه هنری دسترسی به آثار جنگ راحت تر بود و می توانیم ادعا کنیم که تمام کتابهای جنگ از سال 91 به بعد مطالعه شد.

وی افزود: با مراجعه به حوزه هنری و استقرار داوران در کتابخانه جنگ حوزه هنری صرفه جویی خوبی صورت گرفت و هم دسترسی به کتب به سهولت انجام شد.

در ادامه سردار گلعلی بابایی به اهداف برگزاری این جایزه اشاره و تصریح کرد: شناسایی ، گردآوری و بررسی کتب منتشره در حوزه دفاع مقدس، تقدیر و تشکر از مترجمان، نویسندگان که همگام با رزمندگان در میدان حضور داشتند، شناسایی آثار دفاع مقدس به عنوان میراث فرهنگی و انتقال آن، تقویت و تکمیل کتابخانهها و مراکز مرتبط با کتب دفاع مقدس، ایجاد حرکت پویای علمی به منظور نشان دادن ارزشهای انقلاب و جنگ در اقصی نقاط جهان و ...از جمله اهداف برگزاری این جایزه است.

وی ادامه داد: داوران به دور از گرایشهای سیاسی در خصوص آثار داوری کرده ومن از همین جا اعلام میکنم که امین نویسندگان و آثار بوده و در بررسی آثار عدالت برقرار است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک و حمایت ارشاد در برگزاری این جایزه، گفت: از ارشاد برای حمایت قولهایی داده شده، اما هنوز قطعی نیست. اما سعی داریم در اختتامیه این جایزه که اواخر دیماه یا اوایل بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد از ریاست جمهوری دعوت کرده و وی در این اختتامیه حضور داشته باشد.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار