رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری خبر داد

راه‌اندازی سایت جایزه کتاب سال دفاع مقدس/ آثار شرکت داده شده، در کارنامه نشر معرفی می‌شوند

نصرت‌الله صمدزاده گفت: کتابخانه جنگ حوزه هنری هم‌اکنون 14 سال است که فعال شده و در کنار فعالیت کتابخانه‌ای خود، ‌جایگاه خاصی را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 08December 2014

راه‌اندازی سایت جایزه کتاب سال دفاع مقدس/ آثار شرکت داده شده، در کارنامه نشر معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، صمدزاده، رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری در اولین نشست خبری شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس در قالب ارائه گزارشی از نحوه همکاری این کتابخانه با جایزه کتاب سال دفاع مقدس اظهار کرد: کتابخانه جنگ حوزه هنری هماکنون 14 سال است که فعال شده و در کنار فعالیت کتابخانهای خود، جایگاه خاصی را در زمینه فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی ایجاد کرده است.
 
وی افزود: ما به فکر رصد فعالیتهای علمی هستیم و یکی از این فعالیتها برگزاری جوایز و جشنوارهها است.

صمدزاده با بیا اینکه یکی از فعالیت های کتابخانه جنگ، حضور آن در جشنواره ها و جوایز متعددی از جمله کتاب سال دفاع مقدس، جایزه شهید غنی پور و...است، تصریح کرد: از ابتدای امسال با حسن ظن بنیاد حفظ آثار تعاملی ایجاد شد که هم به نفع کارکرد کتابخانهای بود و هم منافعی را برای فرهنگ کشور در حوزه دفاع مقدس به همراه داشت.

 رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری با اشاره به وقفه 3 ساله پیش امده در برگزاری کتاب سال دفاع مقدس،خاطر نشان کرد:  راه سختی را در جمع اوری گردآوری و شناسایی اطلاعات وجود داشت. سعی داشتیم اطلاعات به روز باشد اما با این وجود کاستی های بسیاری وجود داشت.

صمدزاده با با بیان اینکه از میان 2563 آثار شرکت داده شده در جایزه جایزه کتاب سال دفاع مقدس 800 عنوان نایاب بودند که در ارتباط با ناشران و پیگیری این مسئله مشخص شد که بخشی از آثار به دلیل ضعف توزیع و بخش دیگر آنها که به 300 عنوان میرسد به دلیل عدم انتشار به رغم ثبت در بانکهای اطلاعاتی کتابخانه ملی و سایر نهادهای مرتبط به دست ما نرسیده است.

وی یکی از مشکلات همیشگی جوایز ادبی را آشنایی کمتر برگزیدگان این جوایز با ردهبندیها و گروه بندیهای علمی دانست و اظهار داشت: به همین دلیل همیشه جوایز ادبی ما با اعتراضاتی همراه بوده است، امسال تلاش کردیم که اشکالات جزئی برطرف شود. البته  این مشکلات در حوزههای علوم انسانی وجود خواهد داشت، زیرا اکثر آثار به صورت بیننوشتهای تولید شده است.
 
صمدزاده با بیان اینکه  کل آثار شرکت داده شده در جایزه سال دفاع مقدس در کارنامه نشر سه سال توسط کتابخانه جنگ حوزه هنری معرفی میشود، ادامه داد: هماکنون نیز وب سایتی هم برای ارائه به مخاطبان تهیه شده که از هفته آینده در دسترس عموم قرار میگیرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار