محمد باسط درازهی:

استیضاح وزرا چاره‌ساز کاهش مشکلات نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم چند وزیر استیضاح شدند و از دولت کنار رفتند اما می‌بینیم که مشکلات و انتقاداتی که مطرح بود همچنان پابرجاست، پس در این شرایط استیضاح چاره کار نیست.
کد خبر: ۳۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ - 29August 2019

استیضاح وزرا چاره‌ساز کاهش مشکلات نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد باسط درازهی نماینده سراوان در مجلس دهم در خصوص تحرک برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تعدادی از همکاران ما در مجلس در تلاشند که طرح استیضاح آقای رحمانی، وزیر صمت را به مرحله نهایی برسانند، هرچند که بنده نه جزو امضاکنندگان این طرح هستم و نه خبری از آخرین پیگیری‌های این طرح دارم.

وی افزود: بنده هم قبول دارم که مشکلات و کمبودهایی در وزارت صمت مخصوصاً در حوزه خودرو و تجارت در مرزها وجود دارد که امیدوارم با تلاش آقای رحمانی و زیرمجموعه ایشان، این دغدغه‌ها به حداقل برسد و اگر روزی هم وزیر برای پاسخگویی نمایندگان به صحن مجلس آمد جواب‌های قانع‌کننده‌ای را به اطلاع نمایندگان برساند.

نماینده سراوان تصریح کرد: من بر این باورم به‌جای اینکه وزیر صمت را استیضاح کنیم، جلسه بگذاریم و با همفکری یکدیگر راهی برای مشکلات پیدا کنیم. در همین مجلس دهم چند وزیر استیضاح شدند و از دولت کنار رفتند اما می‌بینیم که مشکلات و انتقاداتی که مطرح بود همچنان پابرجاست، پس در این شرایط استیضاح چاره کار نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مجلس باید تعامل بیشتری را با دولتمردان برقرار کند و از آن‌ها بخواهد که مشکلات را شفاف بیان کنند. ما در ابتدا باید بدانیم که ریشه مشکل کجاست و چقدر از این مشکل به وزیر برمی‌گردد و چه میزان از آن، خارج از اراده او قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از انتقاداتی که به وزیر صمت می‌شود ریشه در عملکرد مدیران قبل از او داشته است. آقای رحمانی میراث‌دار مشکلات پیش از خود بوده و نباید این کمبودها را به پای ایشان نوشت.

درازهی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط خاص و حساسی بر اقتصاد کشور حاکم است و تحریم‌ها کار را سخت کرده و اعتقاد دارم تنها مسیر برون‌رفت از این اوضاع، همدلی و خردجمعی است. در عین حال معتقدم اگر وزیر صمت استیضاح شود، استیضاح رای نخواهد آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار