محسن سلیمانی فارسانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اجرای نمایش‌های خیابانی همزمان با ایام محرم در سطح استان تهران/ دعوت از فعالان هنر‌های نمایشی به جشنواره هفدهم «تئاتر مقاومت»

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن دعوت از هنرمندان به حضور در جشنواره‌ هفدهم تئاتر مقاومت گفت‌: در ایام محرم علاوه بر ادامه نمایشنامه‌خوانی‌هایی که در تماشاخانه سرو خوانش می‌شود در سطح استان تهران اجرای نمایش‌های خیابانی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۵۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ - 31August 2019

اجرای نمایش‌های خیابانی همزمان با ایام محرم در سطح استان تهران/ دعوت از فعالان هنرهای نمایشی به جشنواره هفدهم «تئاتر مقاومت»«محسن سلیمانی فارسانی» سرپرست انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در خصوص برنامه‌های خود در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان شده است، نمایشنامه‌خوانی‌هایی که در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌روند، به شکل ویژه‌ای ادامه خواهند داشت. در کنار آن، اجرای نمایش‌های خیابانی را هم داریم که کارهای اولیه آن انجام گرفته است. در صورت تأمین اعتبار در سراسر استان تهران در مکان‌های مشخص نظیر ایستگاه‌های مترو اجرا خواهند شد. به دلیل اینکه تعداد زیادی نمایش‌های خیابانی در سطح استان اجرا می‌شوند، برنامه ریزی منسجم‌تری را می‌طلبد که جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین از 21 شهریور و همزمان با دهه دوم محرم یک نمایش صحنه‌ای به نویسندگی و کارگردانی «حمید ابراهیمی» به نام «پشت دیوار عمارت» روی صحنه خواهد رفت. این نمایش فعلا توسط یک گروه حرفه‌ای در حال تمرین است. در کنار اجرای این نمایش هم متن‌هایی مرتبط با حوزه دفاع مقدس خوانش می‌شود.

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مورد جشنواره تئاتر مقاومت توضیح داد: ما بزودی فراخوان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت را منتشر خواهیم کرد و همه سعی ما این است که جشنواره متفاوتی را در سال آینده برگزار کنیم. اطمینان دارم که با ذوق و علاقه تعاملی که هنرمندان با تئاتر انقلاب و دفاع مقدس دفاع مقدس دارند، جشنواره خوبی داشته باشیم. از کسانی که اهل قلم هستند و در حوزه ادبیات نمایشی فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنم که از همین الان برای تولید آثار مرتبط با جشنواره اقدام کنند تا در سال 1399 در خدمت این دوستان باشیم. همه سعی ما این است که آثار هنرمندانی که به جشنواره هفدهم راه پیدا می‌کنند به بهترین شکل ممکن دیده شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار