گزارش دفاع‌پرس از زندگی سرلشکر تبریزی؛

فرماندهی که با اتوبوس به مرخصی می‌آمد/ روایت همرزمان شهید شفیع‌زاده از صداقت و عدالت فرمانده

شهید «حسن شفیع‌زاده» به‌قدری نسبت به حفظ بیت‌المال حساسیت داشت که به‌جای استفاده از خودرو نظامی و راننده، شخصاً سوار اتوبوس می‌شد و راه تبریز را در پیش می‌گرفت.
کد خبر: ۳۶۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ - 22September 2019

فرماندهی که با اتوبوس به مرخصی می‌آمد/ روایت همرزمان شهید شفیع‌زاده از صداقت و عدالت فرماندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت‌وگویی با تعدادی از همرزمان سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در دوران دفاع مقدس داشتیم.

سرتیپ دوم پاسدار «حسن‌ استوارآذر» مدیرکل اسبق حفظ آثار آذربایجان‌شرقی و همرزم شهید شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز گفت: دوران نوجوانی و جوانی شهید شفیع‌زاده مملو از صداقت، راستگویی، پاکی و علاقه‌ی زیاد به علما و مروجین دین بود.

وی می‌افزاید: همین صداقت شهید شفیع‌زاده موجب شده بود نسبت به بیت‌المال حساسیت زیادی پیدا کند و با تعهدی که نسبت به انقلاب داشت، شبانه‌روز تلاش کند.

شفیع‌زاده در میان نیروها بسیار محبوب بود

«چارباغی» از دیگر همرزمان شهید شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز اظهار داشتد: در دوران دفاع مقدس، تمامی امکانات و نیروها در اختیار فرماندهان قرار داشت و رزمندگان به‌خاطر علاقه‌ای که به فرماندهان داشتند، به فرمایشات آنان با جان دل لبیک می‌گفتند.

وی اضافه می‌کند: شهید شفیع‌زاده در میان نیروها بسیار محبوب بود و با وجود آنکه تعداد زیادی خودرو و نیروی انسانی در اختیار داشت، هنگامی که قصد مرخصی می‌کرد با اتوبوس راهی تبریز می‌شد تا از بیت‌المال به‌نفع شخصی استفاده نکرده باشد.

برقراری عدالت آرزوی شهید شفیع‌زاده

«حسین شفیع‌زاده» برادر شهید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز به صبر و استقامت برادرش در مقابل مشکلات اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: شهید شفیع‌زاده انسانی بسیار متواضع و در عین‌حال کم حرف بود، یک‌بار برای دیدن ایشان عازم جبهه شدم و او را در کنار سایر نیروها درحالی که از شب‌بیداری زیر نور خورشید در زمین خاکی خفته بود، یافتم.

وی در پایان تصریح می‌کند: ایشان اعتقاد قلبی بسیاری به برقراری عدالت داشت و همواره سعی می‌کرد در قضاوت‌ها و نحوه برخورد با اطرافیان عدالت را رعایت کند.

گفتنی است؛ شهید شفیع زاده در تاریخ 8/2/66 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمالغرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل آمدو به دیدار معشوق شتافت.

در وصیت‌نامه شهید شفیع‌زاده آمده است: «خدایا من به جبهه نبرد حق علیه باطل آمده ام تا جان خود را بفروشم. امیدوارم خریدار جهان من تو باشی، نه کس دگر. ... دلم می خواهد که در آخرین لحظه های زندگیم، بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشد، نه راه دیگر. ... سلام بر امت شهیدپرور و نمونه که با حضور همیشگی خود در همه صحنه های حق علیه باطل، اسلام و امام را یاری کرده و قدرت نفس کشیدن و خواب راحت را از دشمن سلب کرده است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها