سردار هادیانفر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

27 درصد جان‌باختگان تصادفات «عابرین پیاده» هستند/ عامل انسانی نقش جدی در تصادفات رانندگی دارد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طبق تحلیل داده‌ها در بعضی از نقاط متوسط 27 درصد کسانی که جان خودشان را از دست می‌دهند، عابرین پیاده هستند که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۳۶۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ - 04September 2019

27 درصد جانباختگان تصادفات عابرین پیاده هستند/ عامل انسانی نقش جدی در تصادفات رانندگی داردسردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به آمار بالای جان‌باختگان سوانح جاده‌ای و شهری اظهار داشت: موضوع جان‌باختگان یکی از مسائل مهمی است که باید در کشور به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی طبق قانون مکلف هستند در راستای کاهش آمار جان‌باختگان فعالیت‌هایی داشته باشند، گفت: طبق تحلیل داده‌ها در بعضی از نقاط متوسط 27 درصد کسانی که جان خودشان را از دست می‌دهند، عابرین پیاده هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: متأسفانه در بعضی از شهر‌ها مثل مشهد، محور‌های شمالی و شهر‌های شمالی کشور جانباختگان عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران به 80 درصد هم می‌رسد.

سردار هادیانفر تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که این تصادفات و تلفات را به حداقل ممکن برسانیم؛ ضمن اینکه باید مردم هم قوانین را رعایت کنند. امروز می‌بینیم که مردم برای گذر از خیابان از روی نرده‌هایی بالا می‌روند و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: عامل انسانی نقش جدی در تصادفات رانندگی دارد و عابرینی که جان خود را از دست دادند از معابر غیر مجاز و خارج از خط‌کشی تردد داشتند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حق تقدم افزود: خودرو‌ها باید قبل از خط‌کشی عابر پیاده کاملا متوقف شوند و این حق عابر پیاده است که رانندگان باید به این حقوق حقه احترام بگذارند تا عابرین بتوانند با خیال راحت از عرض خیابان عبور کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها