ماجرای تحول یک دانش‌آموز به خاطر رفتار شهید بهشتی

«حسین رودسری» همکار شهید بهشتی در مدرسه «کمال» خاطره‌ای از تحول یک دانش‌آموز به خاطر رفتار شهید بهشتی (ره) را بیان کرد.
کد خبر: ۳۶۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶ - 03September 2019

ماجرای تحول یک دانش‌آموز به خاطر رفتار شهید بهشتیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: یکی از عرصه‌هایی که شهید باهنر، رجایی و بهشتی در آن حضور پررنگی داشتند، عرصه فرهنگی بود. آن‌ها معتقد بودند که باید تغییرات را از آموزش و پرورش شروع کنیم. از این رو در کنار مبارزات انقلابی خود علیه رژیم پهلوی، به عنوان یک معلم در مدرسه و دانشگاه تدریس می‌کردند. آن‌ها در کنار کتب درسی، مسائل سیاسی و دینی را هم تبیین می‌کردند.

این شهدای بزرگوار در مدرسه «کمال» تدریس می‌کردند. شهید بهشتی طی نامه‌ای از مدیر مدرسه درخواست می‌کند که حسین رودسری به عنوان معلم دینی به این مدرسه منتقل شود. ورود رودسری در این مدرسه باب آشنایی بیشتر با انقلابیون را فراهم می‌کند. وی بعد از شهادت این مردان بزرگ، راهشان را در آموزش و پرورش کشور ادامه داد. وی همچنین کتاب ارزشمندی نیز پیرامون شهید شهید بهشتی چاپ کرده است.

حسین رودسری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در بیان خاطره‌ای از شهید بهشتی اظهار داشت: یک روز شهید بهشتی در کلاس انشاء به دانش آموزان موضوعی برای نوشتن گفت. جلسه بعد یک دانش آموز بلند می‌شود و انشاء‌ خود را می‌خواند. شهید بهشتی متوجه این موضوع شده بود که دفتر دانش آموز سفید است و او فی‌البداهه انشاء می‌خواند، اما فقط تعریف کرد و یک نمره خوب هم به او داد. آن دانش آموز هم از این که کسی متوجه ماجرا نشده خوشحال بود تا اینکه بهشتی به او می‌گوید که بعد از کلاس با من بیا. شهید او را به دفتر معلم‌ها آورد و گفت: می‌خواهم نویسنده آینده را به شما معرفی کنم. همه با شنیدن این حرف تعجب کردند، چون آن دانش آموز شاگرد زرنگی نبود.

وی افزود: جالب است که این اتفاق تحولی در آن دانش آموز ایجاد کرد تا آنجایی که او امروز یکی از نویسندگان مطرح کشور است. بعد‌ها خود دانش‌آموز این ماجرا را تعریف کرد.

اهمیت خانواده از منظر شهید بهشتی

رودسری در خصوص اهمیت شهید بهشتی به خانواده نیز روایت کرد: چند ماه به پیروزی انقلاب اسلامی مانده بود، امام خامنه‌ای، شهید باهنر و جمعی از انقلابیون در مشهد جلسه‌ای داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به شهید باهنر فرمودند که شهید بهشتی نیز به همراه خانواده در مشهد حضور دارند، نزد وی بروید و بگویید که برای جلسه سیاسی حضور یابند. آقای باهنر این کار را انجام می‌دهند، اما شهید بهشتی این درخواست را رد می‌کند و می‌گوید که من به همسر و فرزندانم قول داده‌ام که امروز با آن‌ها باشم. سلام من را برسانید و بگویید که فردا برای جلسه می‌آیم.

پیگیری امور از سوی شهید رجایی

وی در خصوص شهید رجایی نیز گفت: شهید رجایی در یکی از اردو‌ها برایمان ماجرای معلم شدنش را تعریف کرد. او گفت که به سفارش شهید مطهری این رشته را انتخاب کرده است. او نیز دانش آموزان برجسته‌ای را تربیت کرد.

رودسری در بیان خاطره‌ای دیگری عنوان کرد: زمانی که شهید رجایی وزیر بود، دیداری با او داشتم. به او گفتم که رئیس یکی از مناطق آموزش و پرورش پاسخگوی معلم‌ها و دانش‌آموزان نیست. من هم که به او گفتم چرا پاسخگو نیست، جواب داد که مراجعه کننده زیاد است و من خسته می‌شوم. شهید رجایی همان لحظه با آن رئیس منطقه تماس گرفت و جویای عدم پاسخگویی‌اش به معلم‌ها و دانش‌آموزان شد، او هم پاسخ داد که درخواست‌ها شخصی و مراجعه کننده زیاد است، به همین دلیل پاسخگو نیست. شهید رجایی کمی با او صحبت کرد و گفت که وظیفه ما پاسخگویی است و این دلایل منطقی نیست. از آن پس رئیس منطقه پاسخگوی درخواست‌ها شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار