تهیه‌کننده شبکه سهند در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

معرفی شهدای مداح آذربایجان شرقی در برنامه تلویزیونی «حنجره‌های زخمی»

«عباس احمدزاده» گفت: هدف از ساخت برنامه تلویزیونی حنجره‌های زخمی معرفی شهدای مداح آذربایجان‌ شرقی است که در لشکر عاشورا تاثیرگذار بوده‌اند.
کد خبر: ۳۶۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 03September 2019

«عباس احمدزاده» تهیه‌کننده ویژه برنامه «حنجره‌های زخمی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز با اشاره به آغاز پخش ویژه برنامه‌ی «حنجره‌های زخمی» از شبکه سهند اظهار داشت: دو سال قبل با اتکاء به تحقیقات اسماعیل وکیل‌زاده، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس 13 تن از مداحان لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس در قسمت‌های جداگانه‌ای معرفی شدند.

وی افزود: سری دوم این برنامه نیز طی روزهای اخیر ضبط شد و از آنجایی که شاهد تحقیق و پژوهش قبلی روی نفرات مدنظر بودیم در عرض 24 ساعت با هماهنگی‌های لازم، با خانواده و دوستان 10 تن دیگر از شهدای مداح مصاحبه کردیم و برنامه آنان آماده پخش شد.

تهیه کننده برنامه‌ی تلویزیونی حنجره‌های زخمی با بیان اینکه اولین قسمت این مجموعه روز دوشنبه این هفته از ساعت 19:30 روی آنتن رفت، تصریح کرد: به مدت 10 روز این برنامه همه روزه از شبکه سهند پخش خواهد شد و تکرار آن را نیز شهروندان می‌توانند ساعت 14:20 تماشا کنند.

وی توضیح داد: برای نمونه حاج بیوک آسایش به‌عنوان همرزم شهید مظاهری از شأن و منزلت آن والامقام برای مخاطبان سخن گفته و اشاره‌ای به نواهای اولین مداحی که در لشکر دسته‌ی حسینی به‌راه انداخت، کرده است.

احمدزاده با تاکید براینکه هدف از ساخت این مجموعه معرفی مداحان شهید تاثیرگذار در جبهه بوده است، عنوان کرد: در ساخت این مجموعه ما به کاست‌های تعدادی از مداحان شهید برخوریم، به‌عنوان مثال شهید نوحه‌خوان با اینکه 12 سال دارد در خانه مداحی را تمرین می‌کند و درحالی که از فرزندان مسلم بن عقیل می‌سراید گریزی نیز به جبهه می‌زند که جذابیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زندگینامه و خاطرات 10 تن از این شهدا آماده پخش است و چنانچه بتوانیم منابع مستند بیشتری در خصوص سایرین بیابیم قطعاً در ادامه کار نسبت به معرفی مابقی شهدای مداح آذربایجان‌شرقی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار