رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

غرب‌گرایان برای شکست مقاومت نقشه مذاکره می‌کشند

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» با بیان این‌که کسانی که امروز دم از مذاکره می‌زنند، خبر دارند و اطمینان دارند که در این مرحله مقاومت پیروز خواهد شد، گفت: برای شکست مقاومت، غرب‌گرایان از داخل نقشه مذاکره می‌کشند.
کد خبر: ۳۶۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ - 03September 2019

غرب‌گرایان برای شکست مقاومت نقشه مذاکره می‌کشندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «مهر»، با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: دوگانه مقاومت و مذاکره همواره در کشور ما مطرح بوده است. به نظر می‌رسد در برابر گفتمان مقاومت که پیروز میدان سیاست خارجی بوده، گفتمان سازش و مذاکره مجدداً مطرح می‌شود.

وی افزود: امروز همه اذعان دارند که رویکرد مقاومت توانست در ماجرای پهپاد و کشتی، عامل پیروزی ملت ایران شود و هم در صحنه بین‌الملل استراتژی مقاومت موجب شد «ترامپ» ناچار به اتخاذ مواضع آرام‌تری نسبت به ایران شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه مردم هزینه‌های مقاومت را پرداخت کرده‌اند، گفت: مردم به این نتیجه رسیده‌اند که باید صبر کنند تا نظام از این مرحله عبور کند.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: درست در مرحله‌ای که مقاومت جواب داده است و ما باید گام سوم کاهش تعهدات برجامی که شامل افزایش غنی سازی اورانیوم به میزان ۲۰ درصد است را برداریم، استراتژی سازش و مذاکره مجدد مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: در آستانه گام سوم، جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد که آمریکا ناچار به عقب نشینی و پذیرش حقوق ایران خواهد شد اما در همین شرایط موضوع مذاکره مطرح می‌شود که نشان می‌دهد تفکری در کشور ما وجود دارد که نمی‌خواهد گفتمان مقاومت پیروز میدان شود و حرف آخر را بزند و نمی‌خواهد ملت ایران از راه مقاومت به پیروزی نهایی دست یابد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: کسانی که امروز دم از مذاکره می‌زنند، خبر دارند و اطمینان دارند که در این مرحله مقاومت پیروز خواهد شد و موجب عقب‌نشینی آمریکا می‌شود؛ اما با طرح مجدد مذاکره در واقع تلاش دارند زیر پای گفتمان مقاومت را خالی کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما مخالف مذاکره نیستیم، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان با آمریکا مذاکره کردیم و آمریکا عقب نشینی کرد الان هم اگر آمریکا به تعهدات خود بازگردد ممکن است جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که مذاکرات را ادامه دهد.

وی اظهار داشت: در داخل کشور، غرب گرایان با علم به اینکه «ترامپ» کسی نیست که با مذاکره عقب‌نشینی کند و منافع ملت ایران را در نظر بگیرد، مجدداً دم از مذاکره می‌زنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ملت ایران بارها اروپائیان را آزموده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت از اروپا چیزی را می‌خواهد که می‌داند اروپا قادر به اجرای آن نیست. اروپا نمی‌تواند مقابل آمریکا بایستد و از منافع اقتصادی خود عبور کند. دولت سرگرم دیپلماسی با اروپا برای اجرای خواسته‌هایی است که می‌داند اروپا قدرت اجرای آن را ندارد.

وی تصریح کرد: برای شکست مقاومت، غرب‌گرایان از داخل نقشه مذاکره می‌کشند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها