مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری همایش «در امتداد عاشورا» در مشهدالرضا

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» گفت: همایش «در امتداد عاشورا» با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس از سطح شهرستان‌ها و نمایندگانی از دستگاه‌های اداری استان خراسان رضوی پنجشنبه 14 شهریور در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ - 04September 2019

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌­وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: پس از شش ماه کار مداوم برای ایجاد ساختار مردمی و تشکل مردم نهاد در شهرستان‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرای استان با هدف پیگیری مأموریت حفظ آثار دفاع مقدس، این مهم محقق شد و جمع قابل اعتنایی از پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان علاقه‌مند، آتش به اختیار و بسیجی به صورت داوطلب در قالب دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس سازماندهی شدند. 

وی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها و دستگاه­‌های اداری و اجرایی بعد از سازماندهی، استقرار و تأمین حداقل پشتیبانی‌ها فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: به منظور آشنایی کادر نیروی انسانی این دفاتر، استفاده از تجارب یکدیگر و بهره‌­مندی از دیدگاه­‌های مسئولین ذی‌ربط در اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، همایش یک روزه­ای با عنوان «در امتداد عاشورا» با شعار «ما پیروزیم» با حضور حدود ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس از سطح شهرستان‌ها و دستگاه‌های اداری استان پنجشنبه 14 شهریور در مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) مشهد برگزار خواهد شد.   

یوسفعلی­‌زاده ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش از سخنانان آیت‌الله «سیداحمد علم‌­الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در راستای حسن انجام وظایف محوله بهره‌­مند خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: ارائه گزارشی از آمادگی‌­ها و فعالیت­‌های صورت گرفته در مدت 6 ماه تأسیس دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس توسط مسئولین دفاتر سه یا چهار شهرستان به عنوان الگو و همچنین ارائه گزارش از روند شکل‌گیری دفاتر نمایندگی و همچنین روند اجرای برنامه‌ها و اولویت‌های کاری اداره‌کل از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده این همایش است.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش به نوبه خود نقطه عطفی در حرکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان در راستای اجرای مأموریت­‌ها خواهد بود. لازمه این تحول آن است که جمع مدعوین همان‌گونه که با انسجام در این همایش شرکت می‌کنند با دغدغه و پشتکار برای انجام ماموریت‌ها به صحنه بیایند.

یوسفعلی‌­زاده با بیان اینکه تأسیس دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها برکات فراوانی به همراه داشته تأکید کرد: هر چقدر بتوانیم فعالیت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس را منسجم‌تر به پیش ببریم میزان کارآمدی و اثربخشی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان افزایش پیدا خواهد کرد.

این مسئول دفاع مقدس را تداوم عاشورای حسینی دانست و بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس الگو گرفته از برنامه عظیم و میلیونی محرم و صفر در طول تاریخ حیات شیعه در جهان است. نظر حضرت امام خمینی(ره) این بود که محرم و صفر را زنده نگه داریم چرا که نهضت ما حسینی است. دفاع مقدس نیز حسینی بود. شهدای دفاع مقدس با تأسی به حضرت اباعبدالله‌­الحسین (ع) و یاران و اولاد آن حضرت به افتخار شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: ادامه مقاومتِ فعال و اثربخش ما که به پیروزی ختم خواهد شد و ظهور منجی عالم بشریت را رقم خواهد زد و جهان را از لوث وجود ظالمان و ستمگران پاک خواهد کرد با همین منطق پیش خواهد رفت که ما رهروان راه سیدالشهدا (ع) و اولیای دین هستیم.

یوسفعلی­‌زاده در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، گفت: این همایش به دنبال زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان کربلای سید و سالار شهیدان، کربلای ایران و کربلای جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار