عضو کمیسیون قضائی مجلس:

ضرورت برخورد جدی مسوولان با مفاسد اقتصادی/ وزیر صمت میراث‌دار 40 سال مدیریت پیش از خود است

طاهرخانی بر تلاش همه مسوولان برای مبارزه با فساد تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ - 04September 2019

وزیر صمت میراث‌دار 40 سال مدیریت پیش از خود استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس دهم در خصوص استیضاح احتمالی وزیر صمت، گفت: به‌نظر من، هرگاه بنا باشد استیضاح وزیری در مجلس مطرح شود باید دو موضوع مهم و اساسی مدنظر قرار گیرد. مسئله اول مسائل داخلی کشور و مسئله دیگری نگاه و تصمیمات بین‌المللی به کشورمان است.

وی افزود: اکنون ما در حوزه صنعت با مشکلاتی روبرو هستیم زیرا برخی از ابزارهای تولید را در اختیار نداریم و مطمئناً تحریم‌ها به این کمبودها دامن زده است. از طرفی، در اواخر سال جاری، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و دولت هم درگیر مسائل برجام است و دشمنان نظام سخت به‌دنبال آشفتگی وضعیت اقتصادی ایران هستند و با این اوصاف به‌نظر نمی‌رسد که استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور باشد، زیرا حفظ آرامش در کشور مهمترین کاری است که همه موظف به اجرای آن هستیم.

عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا ریشه مشکلات را پیدا و سپس برای آن راه‌حل ارائه کنیم. استیضاح زمانی باید انجام شود که سیستم دارای ضعف مدیریتی است. اگر مسائل و مشکلات بیرونی کار را برای مدیران سخت کند نباید تقصیرها را گردن وزیر و زیرمجموعه‌اش انداخت. بیش از یک سال است که کشور در محاصره اقتصادی دولت‌های متخاصم قرار گرفته و هر فردی در راس هر مجموعه‌ای باشد وظیفه سنگینی برای اداره امور به عهده‌اش است.

این نماینده استان قزوین تصریح کرد: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد فضایی را ایجاد کرد که تمام سرمایه‌گذاران خارجی ایران را ترک و اگر بنا به سرمایه‌گذاری داشتند، منصرف شوند. حال با این شرایط کار برای درآمدزایی و خودکفایی کشور پیچیده‌تر شده و باید قبول کرد که این اوضاع سخت و عبور از آن، نیازمند زمان و تلاشی به‌مراتب بیشتر است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: وزارت صمت در این 10 ماهی که آقای رحمانی وزیر شدند به‌وجود نیامده که اکنون از ایشان توقع شرایط آرمانی را داشته باشیم. آقای رحمانی میراث‌دار 40 سال مدیریت صنعت، معدن و تجارت پیش از خود بوده و عدم‌نظارت مدیران قبلی در این حوزه‌ها و دست‌های پنهان و آلوده، وضعیتی را ایجاده کرده که عبور از آن کاری سخت و البته زمان‌بر است؛ هرچند که آقای رحمانی آگاه به اوضاع و احوال وزارت صمت این مسئولیت را قبول کرده و باید به رسالت خود که سیاست‌گذاری، نظارت و مبارزه با فساد است، عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر صمت در کمتر از یک سالی که سکان‌دار وزارت صمت است عملکرد مثبتی داشته ولی حقیقتاً انتظار ما بیش از این است، زیرا هم با شرایط بحرانی روبرو هستیم و هم فساد فراگیر شده است. مبارزه با فساد کار آسانی نیست زیرا منافع عده‌ای را به خطر می‌اندازد ولی امیدوارم همه وزرا با قدرت و قوت در مقابل فرصت‌طلبان بایستند حتی اگر باعث از دست رفتن پست‌های آن‌ها شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار