حجت‌الله سیفی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

آثار قابل اعتنایی در حوزه دفاع مقدس تولید شده است

نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در سینمای ایران گاهی با آثار قابل اعتنایی در مورد جنگ تحمیلی روبه‌رو می‌شویم و کار‌های خوبی در این خصوص تولید شده است.
کد خبر: ۳۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ - 23September 2019

هر روز در حال فاصله گرفتن از مضامین انقلابی هستیم«حجت‌الله سیفی» نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس درباره وضعیت سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه سینمای دفاع مقدس است هر از گاهی جوانه‌ای می‌زند ولی ما هیچ نگاهی به سینمای انقلاب نداریم. سینمایی که ارزش‌های کشور را می‌تواند در خود داشته باشد. یکی از آنها سینمای انقلاب است که باید در مورد آن آثار متعددی ساخته شود. البته نه سریال‌های شعاری و بعضاً کلیشه‌ای که در این مورد می‌بینیم که تصویری غیر منطقی و غیر از مفاهیم انقلاب ارائه دادند.

وی با انتقاد از برخی سریال‌های تلویزیون گفت: برخی از آثاری که در این خصوص ساخته شده عموماً برداشت‌های ذهنی است که از فیلم‌های اروپایی الگو گرفته است که ابداً منطبق با فرهنگ انقلابی ما نیست. قصه‌ها و داستان‌هایی در مورد انقلاب وجود دارند که در رسانه ملی جای خالی آنها احساس می‌شود. شبکه‌‌های مختلف تلویزیونی داریم که نیازمند تولیدات متعددی هستند و متأسفانه هیچ کار قابل اعتنایی در این سال‌ها درباره مضامین انقلاب نشده و روز‌به‌روز هم نسبت به این مفاهیم فاصله می‌گیریم.

این نویسنده و کارگردان در ادامه گفت: من چندین کار در رابطه با حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نوشته‌ام که هم شامل در حوزه کودک و نوجوان و هم در حوزه بزرگ‌سال می‌شوند. متن سریالی را هم کار کرده‌ام که به سال‌های قبل از انقلاب و بعد از آن مربوط می‌شود. همچنین به مسائل کردستان، حمله رژیم بعث به خرمشهر و آبادان را نیز در خود دارد. متأسفانه سرمایه‌گذاری یا تهیه‌کننده‌ای نیست که در این خصوص کاری انجام دهد. تمایل تهیه‌کنندگان چیزهای دیگری است.

سیفی در ادامه افزود: در تلویزیون هم وضعیت مشابهی وجود دارد، ذهنیت‌های دور از واقعیت را شبکه‌ها می‌پذیرند. از طرفی متأسفانه تلویزیون دچار رانت شده است. دلیل دیگری که فیلم‌سازان کمتر سراغ موضوعات این‌چنینی می‌روند، وضعیت اکران است. تعداد زیادی از آثار سینمایی هستند که هنوز اکران نشده است. چرا که تعدادی از سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نیز با آثار سخیف خود سطح سلیقه مردم را تغییر داده‌اند. برای همین با چنین وضعیتی مواجه هستیم. بنده هم ابداً تمایلی ندارم وارد ساخت آثار کمدی‌های بی‌محتوای اجتماعی شوم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها