عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت جمع‌آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس برای بیان واقعیت‎ها

سیدقاسم جاسمی گفت: جمع‎آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله اقدامات مهمی است که باید توجه ویژه‎ای به آن صورت گیرد، زیرا با بررسی این خاطرات در کنار هم می‎توان تناقض‎ها را رفع و واقعیت‎های تاریخی کشور را به خوبی حفظ کرد.
کد خبر: ۳۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲ - 26September 2019

///سید قاسم جاسمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال جنگی تحمیلی به نسل کنونی کشور تاکید کرد و  اظهار داشت: در این برهه از زمان که غربی‌ها هدفی جز تخریب عقاید و باورهای دینی جوانان ما به واسطه تهاجم فرهنگی ندارند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برابر اقدامات ضد ارزشی آن‌ها همچون دژ مستحکم بازدارنده است؛ لذا ما مسئولان باید تلاش کنیم که فرهنگ شفاهی دوران مقدس به صورت مکتوب و مستند به نسل‌های آینده منتقل شود.

این مقام مسوول با تاکید بر استفاده از ظرفیت نشر و کتاب در راستای تثبیت فرهنگ شفاهی و مکتوب دفاع مقدس، افزود: جمع‎آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله اقدامات مهمی است که باید توجه ویژه‎ای به آن صورت گیرد، زیرا با بررسی این خاطرات در کنار هم می‎توان تناقض‎ها را رفع و واقعیت‎های تاریخی کشور را به خوبی حفظ کرد.

جاسمی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی غیرت و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا مانع از تصاحب یک وجب از خاک کشورمان از سوی دشمن شد، گفت: این اقدام در تاریخ جنگ‌های ایران بی‌سابقه و هم‌چنین نشانه پایمردی رزمندگان و مردم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تدوین مکتوب و مستند خاطرات شهیدان، خواستار تلاش هرچه بیشتر در این زمینه شد و گفت: باید بتوانیم نسل جوان را با دلاوری‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت، اقتدار و عزت امروز ملت و کشور ما مرهون رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: قدرت نظامی و توان دفاعی ما امروز در حالی منجر به آشفتگی و کابوس دشمنان  شده است که ما در دوران جنگ تحمیلی در مقابله با دشمن از دارا بودن تجهیزات جنگی قابل توجه و مدرن محروم بودیم.

وی بیان کرد: جایگاه امروز کشورمان در موفقیت در عرصه‌های مختلف نشات گرفته از تفکرات انقلاب اسلامی است و بسیاری از مشکلاتی که دشمنان نظام هر روز برای ما ایجاد می‌کنند با بهره‌گیری و تکیه به آرمان‌های انقلاب یکی پس از دیگری مرتفع می‌شوند.

جاسمی با بیان اینکه مشکلات کشور زمانی به اوج می‌سرد که از ارش‌های اسلامی فاصله گرفته‌ایم، گفت: امروز که کشور با مشکل اقتصادی مواجه شده به واسطه از همین ارزش‌ها بوده است؛ چراکه با حضور در صحنه‌های مختلف رای گیری به جای اینکه به اقتصاددانان و سیاستمداران رای دهند به آقازاده‌هایی رای می‌دهند که خود از قشر مرفه جامعه محسوب می‌شوند و همین باعث می‌شود آنان درد مردم را درک نکنند تا به دنبال رفع نیازهای آن‌ها باشند.

 این مقام مسوول گفت: کم‌کاری و ناتوانی مسئولان و دولتمردان نباید به پای ارزش‌های انقلاب نوشته شود؛ چراکه بیشتر کسانی که زمام امور کشور را در دست دارند با رای مستقیم مردم روی کار آمده‌اند و این مشکلات نیز ناشی از همین انتخابات اشتباه است.

جاسمی با اشاره اقدامات تفرقه افکنانه آمریکا در بین مردم ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: پس از جنگ سوریه دشمنان نظام قصد داشتند با برگزاری یک همه‌پرسی از پیش تعیین شده کردستان عراق تجزیه کنند و مردم کردستان ایران را نیز در مقابل دولت و نظام قرار دهند و یک اسرائیل جدید را در این منطقه حاکم کنند که با ورود به موقع نظام اسلامی به این موضوع از پیروزی و موفقیت آنها در این زمینه جلوگیری شد و مردم نیز در پایان به ماهیت واقعی کسانی که در حال انجام دستورات آمریکا بودند پی بردند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه انقلاب اسلامی مربوط به قوم و مذهب خاصی نیست، گفت: نباید به دشمنان نظام اجازه دهیم با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و اختلافات قومیتی مشکلی را در کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها