برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما پیروزیم» است اظهار داشت: با تجربه‌ها و موفقیت‌هایی که در جنگ نصیب ما شد، انسان‌های بزرگ و ارزشمندی در این مقطع از تاریخ کشور بروز پیدا کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کرمان با بیان اینکه جوانانی  در این عرصه، سرداران بزرگی شدند ادامه داد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس شاید از لحاظ آکادمیک تحصیلات نظامی نداشتند، اما منشاء تحولات بسیار بزرگی در جنگ شدند که برای نمونه از شهید «حسن باقری» می‌توان نام برد و همچنین سردار حاج «قاسم سلیمانی» که ما کرمانی‌ها کمتر از سردار سلیمانی صحبت می کنیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه باید امروز به گفتمان مدیریت جنگ برگردیم افزود: بروز استعدادها در صحنه مدیریت جنگ می‌تواند الگوی بزرگی در حوزه‌های مدیریت کشور باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان بیان داشت: آنچه ما را در جنگ پیروز کرد، در مرحله اول، خدامحوری بود و بعد از آن، اراده ملت ایران بود که مقاومت‌های بزرگی را رقم زد.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و عنوان کرد: رژه نیروهای مسلح در کرمان فردا 31 شهریور ساعت 8:30 برگزار می‌شود و رزمایش آبی و خاکی عملیات کربلای 3 از یکم تا 5 مهر بعد از نماز مغرب و عشاء در موزه دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: برگزاری دوره آموزشی آشنایی با دفاع مقدس ویژه مدیران استان، برگزاری شب خاطره گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه در منزل «حسین‌جان ایرانمنش»، همایش سنگرسازان بی سنگر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نمایشگاه اسناد دفاع مقدس و رونمایی از 20 یادمان شهدا در 20 مدرسه از برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: هفتمین کنگره ادبیات پایداری، رونمایی از کتب دفاع مقدس، تجلیل از سربازان روز اول مهر، شب خاطره ویژه روحانیون، زنگ مهر و ایثار، ویژه برنامه حماسه زینبی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

ابوالحسنی با تاکید بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: ویژه برنامه حماسه زینبی با حضور «فاطمه کرمی»مادربزرگوار دو شهید انجم‌شعاع روز چهارشنبه سوم مهر در کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار