پیشکسوت دوران دفاع مقدس:

مردمی بودن، رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: صدام از اصل مهم در جنگ در برابر ایران غافل شده‌ بود که آن اصل مردم سالاری بود، که در نهایت با ورود مردم به میدان نبرد، جنگ شکل دیگری به خود گرفت که نمونه مهم آن انقلاب ۵۷ بود. 
کد خبر: ۳۶۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «خلیل ابوبصیر» پیشکسوت دوران دفاع مقدس در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای زنجان برپا شده‌ است، اظهار داشت: دشمن در جنگ خود علیه ایران به دنبال تجزیه کشور به قسمت‌های مختلف بود.

وی افزود: به عقیده دشمن تجزیه ایران به قسمتهای مختلف بهتر از ایران یکپارچه بود، ملت ایران پس از پشت سرگذاشتن توطئه‌های متعدد که از سوی استکبار غرب طرح‌ریزی و اجرا می شد به جنگ تحمیلی رسید.

ابوبصیر تصریح کرد: استکبار جهانی با مشاهده وضعیت ناهماهنگ و از هم پاشیده نیروهای نظامی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷، این فرصت را طلایی یافته در نتیجه با حمایت صدام جنگ تحمیلی را بر علیه ایران آغاز کرد.

رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس در ادامه یادآور شد: صدام با مشاهده حمایت‌های همه جانبه دشمنان ایران از رژیم بعثی، پیروزی خود را در برابر ایران حتمی اعلام کرد و وعده چند روزه برای رسیدن به تهران را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

ابوبصیر گفت: صدام از اصل مهم در جنگ در برابر ایران غافل شده‌ بود که آن اصل مردم سالاری بود، که در نهایت با ورود مردم به میدان نبرد، جنگ شکل دیگری به خود گرفت که نمونه مهم آن انقلاب ۵۷ بود. 

در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: با گذشت ۳دهه از حماسه غرور آفرین ۸ سال دفاع مقدس امروز وظیفه و تکلیف ما سنگین‌تر از دیروز شده‌ است.

بهمن الله‌مرادی افزود: امروز در شرایط اقتصاد مقاومتی قرار داریم که باید بیش از پیش بر تلاش و همت‌مان بیافزایم، که افزودن بر مسئولیت‌پذیری گام مهم در این جبهه مقاومت بشمار می‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی به تصویر رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس می نگریم در میابیم که شهدا بین ماندن و رفتن، با گذشت از تعلقات دنیا راه حضور در جبهه الهی را برگزیدند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

الله‌مرادی یادآور شد: شهدا ایثار، شهامت و شجاعت را معنی کردند، ‌شهدا زنده هستند و نزد خدای خود رزق و روزی می‌خورند، شهدا جز اجرای قسط و عدل چیز دیگری نمی‌خاستند که براستی در این میدان نیز با نثار جان خودشان به مقام شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار