سردار کارگر در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مطرح کرد؛

دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران در تاریخ 200 ساله کشور/ قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای محصول بی‌کفایتی رهبران غیردینی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به واسطه رهبری امام خمینی (ره) حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادیم و این سند افتخار ملت ایران در طول تاریخ 200 ساله کشور است، گفت: قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای محصول حکومت طاغوت و بی‌کفایتی رهبران غیر دینی است.
کد خبر: ۳۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ - 23September 2019

سردار کارگربه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شب گذشته (یکشنبه 31 شهریور) در مراسم ویژه‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) میدان شهدای تهران برگزار شد، با اشاره به دستاورد‌های ارزشمند دفاع مقدس اظهار داشت: اگرچه همواره به اهمیت و ارزش‌های والای دفاع مقدس پرداخته شده است؛ اما همچنان ابعاد وسیعی از این حماسه بزرگ برای ملت ایران و آزادگان جهان شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشتر به جنبه‌های احساسی گنجینه عظیم دفاع مقدس پرداخته شده است، گفت: باید این گنجینه عظیم را در سطوح مختلف اعتقادی، راهبردی و عملیاتی کالبد شکافی کنیم و منابع معنوی و ارزشمند آن‌را استخراج و به جامعه مخاطب ارائه دهیم.

سردار کارگر در این رابطه افزود: هنگامی که در سال ۹۶ با ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح جهت ارائه گزارش خدمت فرمانده معظم کل قوا شرفیاب شدیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این ممکن نخواهد بود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این دوران. این جنگ واقعا فوق‌العاده است، ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب بسیار هست».

وی با اشاره به وقایع تاریخی و جنگ‌هایی که کشورمان در دوران پادشاهان قاجار و پهلوی انجام داده است، گفت: در طول ۲۰۰ سال گذشته هر زمانی که کشور ما با کشوری دیگر وارد جنگ شد، آن جنگ برای ملت بزرگ ایران دستاوردی جز حقارت در حوزه نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در پی نداشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: برای مثال فتحعلی شاه قاجار با روس‌ها وارد جنگی شد که ۱۲ سال به طول انجامید، در نهایت نتیجه و فرجام این جنگ منجر به انعقاد دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمنچای شد که به واسطه آن کشور ما۱۰۰ سال زیر سلطه روس‌ها رفت.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در دو سال نخست جنگ با روس‌ها در ابهام ورود به عرصه جنگ به سر می‌بردند، افزود: در نهایت با فتوای مرحوم کاشف الغطا که از علمای بزرگ آن دروان بود و در رساله‌اش مردم را ترغیب به مقابله با متجاوزان کرد و دفاع از کشور را مصلحت عنوان کرد، ملت از سال دوم به بعد در جنگ علیه روس‌ها وارد شدند.

سردار کارگر تصریح کرد: فرمانده روس در انتهای این نبرد با نیروهایش در منطقه‌ای نزدیک به میانه قرار می‌گیرد و به طرف ایرانی می‌گوید؛ تا زمانی‌که معاهده نوشته نشود ما از جنوب ارس بیرون نخواهیم رفت؛ و بدین‌ترتیب معاهدات ننگین گلستان و ترکمنچای منعقد می‌شود و طی آن ملت ایران ۱۰۰ سال زیر سلطه روس‌ها می‌روند و همچنین مقرر می‌شود که ایران باید غرامتی به مبلغ ۱۰ کرور را به روس‌ها پرداخت کند که در تاریخ آمده است، «عباس میرزا» فرزند فتحعلی شاه در تبریز مدام این جمله را زمزمه می‌کرد که «خداوند هیچ مسلمانی را گرفتار کافر نکند»، هنگامی که دولت ایران توانست تا مبلغ هفت کرور را به طرف روس پرداخت کند، فشار‌های سنگین اقتصادی بر مردم وارد شده بود، چنانکه برای پرداخت مابقی مجبور شدند تا دکمه‌های طلا را از لباس زنان دربار جدا کنند و به دشمن بدهند.

وی با بیان اینکه در مقاطعی از تاریخ ۲۰۰ ساله کشورمان در منطقه شمال ارس چیزی حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع خاک میهن را از دست دادیم که تقریبا معادل وسعت کشور فعلی سوریه است، ادامه داد: همانطوری که عنوان شد تا ۲۰۰ سال پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی کشور ما در هر جنگی که وارد شد، جز خواری و ذلت و پرداخت غرامت چیزی نصیب ملت بزرگ ایران نشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون ایرانی به واسطه بی‌کفایتی حاکمان، در فقر و فلاکت از بین رفتند که گوشه‌هایی از وضعیت فلاکت‌بار آن دوران در فیلم «یتیم‌خانه ایران» به تصویر کشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهریور ۱۳۲۰ رضاخان از کشور فرار می‌کند و کشور را تقدیم سربازان روس و انگلیس می‌کند؛ که همه این جنگ‌ها و ناکامی‌ها برای ما درس و عبرتی در پی دارد و مهم‌ترین آن این است که رهبران و پادشاهان آن دوران مقبولیت و مشروعیت لازم را نداشته و در واقع قادر به هدایت معنوی و راهبردی مردم نبودند؛ و مردم از آنان تبعیت نمی‌کردند در حالی‌که انقلاب اسلامی به دست مردم به ثمر نشست و به واسطه پشتیبانی همین مردم در دفاع مقدس و نیز پس از آن به پیروزی رسید.

سردار کارگر در ادامه به آثار و برکات هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس سند پر افتخار ملت ایران در برابر متجاوزان است که باید قدر آن را بدانیم؛ چراکه به واسطه آن به مفاهیم ارزشمندی، چون برادری، شجاعت، شهادت، ایثارگری، وحدت، رشادت و مقاومت دست یافتیم و اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمنان درآید.

وی با اشاره به تفاوت رهبری امام خمینی (ره) با پادشاهانی که به محض نزدیک شدن به خطر کشور را ترک کردند، گفت: تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش با بیان خاطره‌ای از حضرت امام (ره) می‌گوید «روزی خدمت امام رسیدم و در خصوص مسلک ملی‌گرایان با ایشان سخن گفتم و حتی عنوان کردم که شاید این شائبه به وجود بیاید که ما ارتشیان وطن‌پرست و اعتقاداتمان نزدیک به ملی‌گرایی باشد، اما حضرت امام با رد این سخن فرمودند، تفاوت شما با ملی‌گرایان این است که آنان به دنبال حفظ و حراست از کشور نیستند. و بعد کف دست مبارک خود را نشان دادند و گفتند،حاضرم پنج انگشتم را بدهم، اما اجازه ندهم تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد».

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت و ایثارگری شهدای دوران دفاع مقدس گفت: مسلماً اگر شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان نبودند ما هیچ‌وقت در مقابله با بلوک شرق و غرب به این پیروزی‌های عظیم دست نمی‌یافتیم و باید امروز افتخار کنیم که کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان به نام بابرکت شهدا مزین است.

سردار کارگر افزود: امروز فرزندان شما در نیرو‌های مسلح به چنان اقتدار و توانمندی دست یافته‌اند که می‌توانند، پهپاد فوق پیشرفته و رادارگریز آمریکایی که تنها سه فروند از آن در دنیا وجود دارد را با سامانه کاملاً بومی سوم خرداد در آسمان کشور و هنگامی که حریم هوایی ما را نقض می‌کند، ساقط کرده و به قعر دریا بفرستد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا در برابر ملت ایران خوار و ذلیل است، گفت: آمریکایی‌ها پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز خود، از ایران خواستند تا در یک منطقه متروکه که کسی در آن زندگی نمی‌کند عملیاتی انجام دهند؛ اما جمهوری اسلامی نپذیرفت و خطاب به آنها عنوان کرد که اگر یکی بزنید با پاسخ ۱۰ برابری مواجه خواهند شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حضور راهبردی ایران در منطقه به عنوان کشوری که یاور مظلومان و مستضعفان جهان است، افزود: امروز ایران اسلامی با حضور هوشمندانه و مقتدرانه خود سوریه، عراق، لبنان و غزه را نجات داده و ان‌شاالله یمن را نیز به زودی نجات خواهد داد.

وی با تاکید براینکه پیروز اصلی دفاع مقدس، ملت بزرگ ایران بودند، گفت: هیچ گروه یا حزبی نمی‌تواند به دفاع مقدس نگاه انحصاری داشته باشد؛ چراکه دفاع مقدس متعلق به همه اقشار، اصناف، احزاب و مذاهب ملت ایران است و امروز جبهه مقاومت نیز از دفاع مقدس الگو گرفته و تبعیت می‌کند.

سردار کارگر با اشاره به رهبری بی‌نظیر امام خامنه‌ای خطاب به مردم حاضر در جلسه گفت: باید دقت داشته باشیم و فریب مکر دشمن را در فضای مجازی نخوریم، دشمن امروز می‌خواهد با بزرگنمایی مسائل فرعی، چون حضور زنان در ورزشگاه و از این قبیل مباحث ما را از اهداف اصلی انقلاب دور کند؛ لذا بر ما واجب است تا در این شرایط چشم به رهبر معظم انقلاب اسلامی بدوزیم و بیانات ایشان را به طور کامل اجرا کنیم که این همان بصیرت واقعی است و دشمن از همین گوش به فرمان بودن ما هراس دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران ملتی مومن، انقلابی، متعهد، ولایتمدار و حق طلب هستند، گفت: از مسئولان تقاضا داریم تا نسبت به حل مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها