قالیباف:

تمنا کردن از دشمن خطایی بزرگ و نابخشودنی است/ عده‌ای غربگرا اقتصاد کشور را به بن بست کشانده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز مشکلات معیشتی و بیکاری کشور با توسل به دشمن حل نمی‌شود، گفت: تمنا کردن از دشمن خطایی بزرگ و نابخشودنی است.
کد خبر: ۳۶۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ - 24September 2019

تمنا کردن از دشمن خطایی بزرگ و نابخشودنی است/ عده‌ای غربگرا اقتصاد کشور را به بن بست کشانده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در اجتماع «یاد یاران» که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در تهاجم گسترده غرب علیه کشور ما، اگر فرهنگ دفاع مقدس نبود معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر ظرفیت‌های سخت افزاری در حوزه نرم‌افزار نیز ما به دستاوردهای زیادی حاصل از دوران دفاع مقدس دست یافته‌ایم، تصریح کرد: تاریخ را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم در هر برهه‌ای از تاریخ بخشی از خاک این کشور از دست رفته است ولی ایران که به محبت اهل بیت شناخته می‌شد و در زمانی که اسلام در مسند قدرت بود و قدرت سیاسی در ید اسلام قرار داشت و همه دنیا علیه ما جنگیدند این اسلام بود که پیروز میدان نبرد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس غرب و شرق دنیا با پول شیوخ خلیج فارس و مشارکت ۳۰ کشور و ملیت دیگر نتوانستند ملت ما را به زانو درآورند و ما حتی یک وجب از این خاک عزیز را از دست ندادیم.

قالیباف افزود: امروز در حوزه علوم نظامی کشور ما جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است بعلاوه ما در حوزه صنعت نظامی دارای تجهیزات بی‌نظیری هستیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس برای ما افزایش ایمان و اعتقاد قلبی به سنت‌های الهی بود، گفت: ما هر چند از بدر و حنین شنیده بودیم و الطاف خداوند را در قرآن و روایات خوانده بودیم، این سنت‌های الهی را در دفاع مقدس به چشم خود دیدیم، دفاع مقدس برای ما فرهنگ جهادی و روحیه بسیجی داشتن را به ارمغان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هرچند ما قبل از انقلاب حرف از عاشورا می‌زدیم و با مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و جانبازی اصحاب امام حسین (ع) آشنا بودیم اما وقتی در شرایط زندگی فکر می‌کردیم آن را امکان‌پذیر نمی‌دانستیم اما انقلاب اسلامی که برخاسته از فرهنگ عاشورا بود توانست به پیروزی برسد و در دوران دفاع مقدس نیز فرهنگ مجاهدت و شهادت دوباره تداعی شد.

قالیباف بیان کرد: در دوران دفاع مقدس انسان‌های با ایمانی تربیت شدند که در کنار افزایش ایمان، استعدادها و خلاقیت‌های‌شان بروز و ظهور پیدا کرد، همچنین همدلی و وحدت در کشور موج می‌زد و همه مردم از اقصی نقاط کشور برای دفاع هجرت کردند.

وی با بیان اینکه وقتی به دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دو عامل باعث پیروزی ما در آن دوران شد؛ نخست فرهنگ برخاسته از قرآن و عترت و دوم حضور حداکثری مردم در میدان نبرد بود.

موشک های نقطه زن امروز دستاور دوران دفاع مقدس است

شهردار اسبق تهران گفت: امروز موشک‌هایی که به دست جوانان ما ساخته شده در ادامه راه همان جوانانی است که از هیچ موشک ساختند و موشک‌های امروز هر جا را که اراده کنند نقطه‌ای می‌زنند اینها همه دستاوردهای ما از دفاع مقدس است.

قالیباف تصریح کرد: این آورده دو بال داشت یکی ایمان به خدا و سنت‌های الهی و دوم مردمی که پشت سر امام بودند و پیشگامان این مردم جوانان و نوجوانان بودند، بر اساس آمار بیشترین شهدای ما رزمنده‌های زیر ۲۰ سال و عمده فرماندهان ما در کلیدی‌ترین مسئولیت‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ سال داشتند.

وی ادامه داد: در همان زمان هم بودند افرادی که می‌گفتند چرا می‌جنگیم باید سازش کرد، حتی در دهه ۷۰ هم عده‌ای در روزنامه‌ها و مجله‌هایشان مدام می‌گفتند چرا جنگیدیم یا چرا جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم؟ آن زمان که دشمن خودش عقب نشینی کرده بود ما چرا جنگ را ادامه دادیم؟ ولی ما آن روزها هرچه توضیح می‌دادیم فایده‌ای نداشت، بعدها همان‌ها فهمیدند که دشمن هرچند عقب‌نشینی کرد ولی عقب‌نشینی او یک عقب‌نشینی تاکتیکی بود و دشت‌ها را رها کرد ولی از قله‌ها و کوه‌های مشرف به دشت‌ها عقب‌نشینی نکرد و حتی بعد دیدیم که بعد از قبول قطعنامه باز این دشمن بود که حمله کرد و عملیات مرصاد اتفاق افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دهه هفتاد همین غرب زده‌ها و کسانی که دل به زندگی داشتند و تنبلی و آسودگی می‌خواستند این حرف‌ها را می‌زدند اما امروز ببینیم که بعد از گذشت حدود ۳۰ سال از پایان جنگ ما در چه جایگاهی هستیم و صدام و شوروی و آمریکا کجا هستند.

قالیباف با بیان اینکه آمریکا امروز دارد ذلیل‌ترین زمان خودش را در منطقه تجربه می‌کند، گفت: آمریکا داعش را با میلیون‌ها دلار سرمایه سازماندهی کرد ولی با این همه هزینه هیچ غلطی نکرد و امروز می‌بینیم که همان طور که امام راحل فرموده بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد جوانان حزب الله با استعانت از فرهنگ انقلاب اسلامی در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ما با دشمن نامشروع رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوادثی که اخیرا اتفاق افتاد و تجاوزی که به ما شد دنیا متحیر شد از تجهیزاتی که در اختیار جوانان ما قرار داشت به  خصوص روسیه و آمریکا از این تکنولوژی که به دست جوانان ما ساخته شده و همچنین شهامت زدن آن متحیر شدند.

خدای دوران دفاع مقدس خدای امروز اقتصاد است به آن ایمان داشته باشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز خطابم به مردم، جوانان و به خصوص مسئولانی است که در سطوح مختلف کشور مسئولیت دارند است، گفت: باید حواسمان باشد که خدا همان خدایی است که در دوران مقدس این افتخار و عزت را به ملت ما داد، خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد امروز است و این ملت و جوانان همان ملت سال ۵۷ هستند که شاه و آمریکا و ناتو را با دست خالی از کشور بیرون کردند و در دهه ۶۰ نیز در جنگ پیروز شدند، امروز هم همین مردم می‌توانند اقتصاد کشور را نجات بدهند.

قالیباف افزود: ایمان به خدا داشتن و در مقابل کفر ایستادن یعنی عزت و غیرتمندی، یعنی جوان و نشاط، یعنی پیشرفت و استقلال و عزت، یعنی افتخار و آسایش.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خدا از ما ایستادگی می‌خواهد این وظیفه انسانی و الهی ما است ولی وقتی ما به جای خدا کدخدا را محور قرار می‌دهیم نتیجه همین می‌شود که فرصت سوزی می‌کنیم.

شهردار سابق تهران تنبلی و سستی و رخوت را حاصل این دانست که در قدرت نایستیم و کاری نکنیم و مجبور شویم به مردم دروغ بگوییم.

قالیباف گفت: به مردم می‌گویند سازش خوب است، سوال این است که مگر ما اهل جنگیم؟ مگر ما جنگ را شروع کردیم؟ آیا جز این است که ما دفاع کردیم؟

وی ادامه داد: ولی عده‌ای به ائمه کفر اعتماد دارند و به مردم می‌گویند که از این چیزها باید بترسیم، می‌گویند ایستادگی و مقاومت تا کی؟

عده‌ای غرب‌زده کشور را به بن‌بست اقتصادی کشانده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز مشکلات معیشتی و بیکاری از طرف دشمن حل نمی‌شود، تمنای از دشمن خطای بزرگ و نابخشودنی است ما به جای تمنای از دشمن باید به مردم اعتماد کنیم و تنبلی و سستی را کنار بگذاریم، جوانان کشور را باور کنیم و به آنها فرصت بدهیم .

 قالیباف افزود: متاسفانه امروز کسانی در این کشور هستند که در مقابل تفکر غرب وادادگی دارند و خودباخته شده‌اند و متاسفانه همین افراد کشور را هم به بن بست برده‌اند، اگر ما به مدیریت، خلاقیت، محبت، صفای دل جوانان و مردم اعتماد کنیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

 وی اظهار کرد: نمی‌گوییم که تحریم‌ها بی‌اثر است و تحریم کاغذ پاره‌ای است بله تحریم سخت است ولی با اطمینان می‌گویم با تکیه به خدا و مردم می‌توان در یک برنامه پنج ساله اقتصاد کشور را به یک نقطه با آرامش به سمت جهش اقتصادی حرکت داد.

این مسئول گفت: البته این ناکارآمدی‌هایی که موجود است تنها در قوه مجریه نیست در سایر قوا نیز این اشکالات وجود دارد اما در قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام رئیسی حرکت‌های خوبی صورت گرفته که امیدی در دل‌ها ایجاد کرده است.

قلیباف با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: ما باید مجلسی کارآمد، انقلابی، وکیل المله نه وکیل الدوله، دردمند مردم و کاردان انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس را ریل‌گذار مسیر آینده کشور می‌دانند از این رو ما نباید در انتخابات تحت تاثیر این جوسازی فرهنگ غرب و غرب‌گرایی قرار بگیریم و باید کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه کشور و سعادت مردم را داشته باشند آنهایی که دردمند هستند و غیرت دارند، باید روحیه دردمندی و تلاشگری و جهادی در نماینده‌ها متجلی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار