طرح «پایتخت فهما» زیست‌بومی برای بچه‌های مسجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اعلام اجرای طرح ملی «پایتخت فهما»، گفت: در این طرح برای هر کانون ۲۰ هزار امتیاز در نظر گرفته شده است و یک کمیته شش‌گانه سطوح مختلف این امتیازدهی را مشخص و ساماندهی می‌کند.
کد خبر: ۳۶۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 24September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور امروز در هفتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه ما برای یک عملکرد موفق در حوزه مساجد نیازمند نقشه‌راه هستیم، اظهار کرد: برای این منظور تلاش کردیم ۹ مسأله را در قالب هفت دسته برنامه در چشم‌انداز ۱۴۱۴ برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور ادامه داد: در طول برنامه‌ریزی‌ها، یک بانک اطلاعاتی برای اعضای مساجد شکل گرفت تا کسانی که عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، در این سامانه «بچه‌های مسجد» مشخصات خود را ثبت کنند، همچنین در این سامانه، شرایطی برای ثبت برنامه‌های کانون‌ها در ایام مختلف منظور شده است که تا به امروز ۲۴۰ هزار برنامه در این راستا به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تا به امروز، شش جلسه در جهت سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری برگزار شده است، هدف ما این است که در کانون‌ها، فعالیت و حضور مردم به خصوص خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و جو‌انان را تقویت کنیم.

ارزانی تأکید کرد: برای گسترش شبکه بچه‌های مسجد، طراحی فعالیت‌های جدید، توجه به فرهنگ و هنر و ایجاد یک زیست بوم برای حضور جوانان در مساجد به دنبال ایجاد یک برنامه امتیازدهی در مساجد هستیم، به همین منظور طرح ملی پایتخت فرهنگی هنری «فهما» را طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: این طرح در صدد ساماندهی سند راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، در همین راستا همکاران ما در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال ایجاد یک ادبیات سازمانی هستند، در واقع برای هر کانون ۲۰ هزار امتیاز در نظر گرفته شده است که یک کمیته شش‌گانه سطوح مختلف این امتیازدهی را مشخص و ساماندهی می‌کنند.

ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال یک روند کلان در برنامه‌های خود هستیم که باید مولفه‌های آن مشخص شود تا حمایت‌های ما نیز ساماندهی یابد، در واقع هدایت‌های ما باید شفاف‌تر شود تا بدانیم در قبل، حین و بعد از اجرای یک برنامه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

گفتنی است، در این جلسه اعضای شش‌گانه کمیته مرتبط با طرح ملی پایتخت فرهنگی هنری «فهما» توضیحات و‌ گزارش‌های لازم در این باره را بیان کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار