شهریار بحرانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم آماده‌سازی زمینه فعالیت‌های هنری برای جوانان/ «جشنواره فیلم فجر» باید به آرمان‌ها بازگردد

کارگردان فیلم «مریم مقدس» با تاکید بر لزوم آماده‌سازی زمینه فعالیت‌های هنری برای جوانان گفت: ما آرزو داریم جشنواره فیلم فجر زودتر به آرمان‌های انقلاب بازگردد و بیشتر به این فضا نزدیک شود.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۸ - 28September 2019

«شهریار بحرانی» کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت کم کاری هنرمندان درباره موضوع دفاع مقدس اظهار داشت: مقوله سینمایی یک مقوله پیچیده‌ای است. هنرمندانی که وارد این حیطه می‌شوند در واقع به نوعی منعکس کننده اراده ملی و عزم مردم خودشان هستند. تکیه این هنرمندان بر معارف اصیل اسلامی و انگیزه‌های ارزشی است که در وجود خودشان نیز وجود دارد و آن‌ها را وادار به تولید اثر هنری می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه بخاطر حرکت‌های اخیری که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برخورد با دشمنان و متجاوزین داشته است، غرور ملی بسیار بالا رفته است و اتکای ما به قدرت‌ نظامی کشور به گونه‌ای شده که دشمن به هیچ وجه به خود اجازه تجاوز به مرزهای ما را نخواهد داشت. همین مسئله نیز باعث خواهد شد که هنرمندان تحریک شوند و اگر اثری در خصوص دفاع مقدس تولید می‌کنند، این موضوع را در نظر بگیرند که این آثار باید در سطح و شان این قدرت نمایی‌های ملی و دفاعی کشور باشد، به‌گونه‌ای که ملت ایران را در جهان سرافراز کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون عدم آمادگی فضای فرهنگی را علت اصلی کم شدن تولیدات سینمایی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: طی سال‌های گذشته فضای فرهنگی کشور برای تولید آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس، فضای مساعد و مناسبی نبوده است تا فیلم‌سازان مسلمان وارد این حیطه شوند. البته رفته رفته فضا در حال تغییر است که امیدواریم روز به روز بهتر شود.

بحرانی ورود هنرمندان جوان به عرصه سینما را امیدوار کننده دانست و تاکید کرد: موجی از فعالان انقلابی وارد میدان شده‌اند که فکر می‌کنم این موج همه بخش‌ها را دربرخواهد گرفت که از جمله آن جریان فرهنگی و هنری کشور است. باید زمینه برای فعالیت هنرمندان جوان فراهم باشد و از سوی مدیران فرهنگی حمایت، هدایت و راهبری شوند و روزهای خوشی را در آینده خواهیم داشت.

این هنرمند در خصوص سوژه‌های مقفول مانده دفاع مقدس گفت: درخصوص دفاع مقدس کمبود موضوع و سوژه نداریم چراکه تمام هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن آکنده از موضوعاتی است که اصلا کار نشده و همچنان باقی مانده که باید رفته رفته وارد سینما شوند تا روح تازه‌ای در جامعه دمیده شود.

این کارگردان سینما و تلویزیون به فعالیت‌های جشنواره فیلم فجر پیرامون موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: جشنواره فیلم فجر طی سال‌هایی که برگزار شده است سعی داشته ارزشی باشد اما اینکه چقدر در این راستا توانسته موفق باشد را باید بررسی کنیم. ما آرزو داریم جشنواره فیلم فجر زودتر به آرمان‌های انقلاب بازگردد و بیشتر به این فضا نزدیک شود. البته جشنواره آثار فیلمسازان را نمایش می‌دهد و اگر فیلمسازان گام‌های موثری در این زمینه بردارند، جشنواره نیز پربارتر خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار