همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» در مشهد + تصاویر

همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم معرفی و کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ - 25September 2019

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم معرفی و کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم»، امروز (چهارشنبه) با حضور «سید جواد کمالی» فرمانده بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع)، حجت‌­الاسلام «علی­‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی، «سید رضا طباطبایی» روای کتاب، «رویا حسینی» نویسنده کتاب و جمعی از کتاب‌داران و علاقه‌مندان به کتاب، در سالن اجتماعات مجتمع امام رضا (ع) پارک ملت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم با اشاره به برنامه­‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بیش از 250 برنامه در کتابخانه‌های عمومی استان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است که برگزاری برنامه معرفی و کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» به همت کتابخانه «شهید باهنر» مشهد یکی از این برنامه‌هاست.

وی ضمن تشکر از نویسنده کتاب «ما افسانه نبودیم» به‌دلیل تولید این اثر فاخر در حوزه دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس گنجی بی‌پایان از ارزش‌ها، دلاورمردی‌ها، رشادت‌­ها و استقامت و ایمان بزرگ‌مردانی را در اختیار ما قرار داد.

این مسئوول تأکید کرد: در حال حاضر، نسل جوان ایام جنگ را درک نکرده است و علاقه و ارادت ما نسبت به آن دوران بیشتر از خوانده‌ها و شنیده‌هاست و کتاب «ما افسانه نبودیم» نیز یکی از همین کتاب‌هاست.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» در مشهد + تصاویر

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها، افسانه و تخیلات خود را به شکل داستان و تاریخ در می‌آورند و به آن باور واقعیت می‌دهند؛ اما ما وقایعی داریم که سند درخشان تاریخ و فرهنگ ماست و باید به آن افتخار کنیم و کتاب «ما افسانه نبودیم» نیز به همین معنا نامگذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، قرآن را کتاب وحی و قانون اساسی دین اسلام دانست و ادامه داد: در قرآن آمده است که چه بسا با ایمان و توکل به خداوند، گروهی کم و اندک بر گروهی بزرگ و انبوه غلبه کنند و جنگ تحمیلی ما مصداق همین بیان قرآن است.

وی زندگی عزت‌مندانه حال حاضر را مدیون ایستادگی و صلابت بزرگ‌مردانی همچون «سید رضا طباطبایی» شخصیت اصلی کتاب «ما افسانه نبودیم» دانست و برگزاری جلسات کتاب‌خوانی و بازنشر این کتاب در فضای مجازی و انتقال سینه‌به‌سینه حماسه‌های دوران دفاع مقدس را زمینه‌ای برای نشر معارف و آمادگی اجتماع برای ظهور حضرت حجت (عج) بیان کرد.

دفاع مقدس دوران تحمیل جنگی جهانی علیه ملت ایران بود

«کمالی» فرمانده بسیج ادارت و کارمندان خراسان رضوی نیز در این مراسم، ضمن تسلیت ایام شهادت امام زین العابدین (ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس دوران تحمیل جنگی جهانی علیه ملت ایران بود که بر خلاف جنگ‌های جهانی دیگر که کشورهای مورد حمله، ضعیف و ذلیل شدند و بعد از سال‌ها کشوری مانند آلمان و ژاپن در حوزه نظامی به رسمیت شناخته نمی‌شوند و ارتش مستقل ندارند؛ اما ما در حال حاضر در اوج قدرت و صلابت قرار داریم و این عزت حاصل خون شهدا و ایستادگی ایثارگران ایران اسلامی است.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» در مشهد + تصاویر

وی ادامه داد: ما در این دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم؛ ولی متجاوزین بیش از سه برابر ما تلفات داشتند و همین متجاوزین در آن روزها و امروز با پشتیبانی منافقین کوردل که جان 17 هزار نفر از ملت ایران را گرفتند، به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند.

همچنین در ادامه این مراسم، «سید رضا طباطبایی» راوی کتاب «ما افسانه نبودیم» و «رویا حسینی» نویسنده این کتاب، به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و چگونگی نگارش کتاب پرداختند.

برگزاری آئین کتاب‌خوانی «ما افسانه نبودیم» در مشهد + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار