با وجود تداوم حمله‌های هوایی ائتلاف سعودی؛

طرح «ابتکار صلح یمن» به قوت خود باقی است

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که با وجود تداوم حمله‌های هوایی ائتلاف سعودی به مواضع این نیرو‌ها در یمن، طرح ابتکار صلح پیشنهادی از سوی آنان همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۳۶۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 26September 2019

طرح «ابتکار صلح یمن» به قوت خود باقی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که با وجود حمله‌های هوایی جدید ائتلاف تحت رهبری عربستان به مواضع این نیروها در یمن، طرح پیشنهادی آنان برای توقف حملات به عربستان به قوت خود باقی است.

طبق آمار سازمان ملل متحد، اوایل هفته جاری حدود ۲۲ غیرنظامی از جمله چندین کودک در حمله های هوایی ائتلاف سعودی در استانهای الضالع و عمران یمن کشته شدند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که نیروهای مسلح یمن طرح توقف حملات پهپادی و موشک بالستیک خود به عربستان سعودی را پیشنهاد کردند.

در همین ارتباط، «هشام شرف» وزیر خارجه نیروهای مسلح یمن به خبرگزاری فرانسه گفت: «این طرح ابتکاری به قوت خود باقی است، و ما منتظر می مانیم. اگر آنها خواهان صلح باشند، ما هم طرفدار صلحیم. اگر آنها صلح را نخواهند می دانند که ما چقدر سخت و کوبنده می توانیم به آنها ضربه بزنیم».

لازم به ذکر است که نیروهای حوثی یمن مسئولیت حمله های روز ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان را که باعث کاهش ۵ درصدی تولید نفت جهان و وارد آمدن شوکی عظیم به بازارهای انرژی جهان شد، برعهده گرفته است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار