مسئول اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان:

عملیات کربلای پنج به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان بازنمایی می‌شود

سیدشمس‌الدین موسوی گفت: امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسیجیان تیپ ۳۶ سپاه انصارالمهدی (عج)، سپاه ناحیه زنجان و هنروران صدا وسیما عملیات کربلای پنج را در زنجان بازنمایی می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ - 26September 2019

«سیدشمس‌الدین موسوی» مسئول اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، اظهار داشت: تبیین فرهنگ دفاع‌مقدس امروز یک ضرورت مهم است زیرا نسل جوان عظمت ارزش‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را باید به خوبی بشناسد.

وی افزود: امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسیجیان تیپ ۳۶سپاه انصارالمهدی(عج)، سپاه ناحیه زنجان و هنروران صدا وسیما عملیات کربلای پنج را در زنجان بازنمایی می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: بازنمایی این عملیات گامی مهم در راستای شناساندن و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان است؛ استان زنجان در عملیات کربلای پنج، ۲۲۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این مسئول یادآورشد: برنامه بازسازی عملیات کربلای پنج از ساعت ۱۹ شب چهارشنبه سوم مهر در محل سد گاوازنگ زنجان آغاز و تا هفتم مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش دفاع‌پرس، عملیات کربلای پنج، پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ تحمیلی هشت ساله بود که از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌شود.

این عملیات ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود. نیروهای ایرانی عملیات را در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی، به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران آغاز کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار