مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

پیروزی در دفاع مقدس محصول اراده‌های پولادین رزمندگان قهرمان ایران اسلامی بود

سردار عبدالله ملکی گفت: ایمان‌های راسخ و اراده‌های پولادین جوانان و رزمندگان غیور ایران اسلامی پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد.
کد خبر: ۳۶۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳ - 27September 2019

پیروزی در دفاع مقدس محصول اراده‌های پولادین رزمندگان قهرمان ایران اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در کارگاه آموزشی و فصلی روحانیون مستقر شهرهای مازندران در مجتمع کوثر بابلسر ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان و رزمندگان غیور ایران اسلامی، اظهار داشت: دفاع مقدس و جنگ نابرابر هشت ساله در برابر رژیم بعث عراق یک جنگ منحصر به فرد و جنگ دو گفتمان بود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های جوانان و مردان مرد این سرزمین اسلامی در دفاع مقدس، افزود: جنگ گفتمانی اسلام باوران و اسلام یاوران در مقابل نظام‌های سلطه با آتش افروزی رژیم بعث عراق و با حمایت‌های نظام‌های مرتجع و مستبد جهان به سرکردگی ایالات متحده آمریکا بود.

ملکی در بخش دیگری از سخنان به عمر ۱۹ ماهه انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه درگیر برخی جنگ‌های داخلی شدیم و تجزیه طلب‌ها در آن دوران جنایت‌های فجیعی به بار آوردند و در همین ایام هم ناخواسته وارد جنگ با رژیم منحوس بعثی عراق شدیم.

این مسئول به نقش روحانیون در بسیاری از برهه‌های حساس پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: در تمامی شرایط حساس روحانیت در کنار مردم در همه بخش‌های کشور حضور داشتند و اولین شهید روحانی در دفاع مقدس از همین دیار علویان (مازندران) بود و اولین شهید مدافع حرم روحانی هم از مازندران تقدیم حضرت زینب کبری سلام الله علیها شد.

ملکی در بخش پایانی سخنان خود از دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای عظیم در حوزه فرهنگ یاد کرد و تاکید کرد: هنر مردان خدا را باید با شیوه‌ای هنرمندانه در جامعه تبیین کرد و این جنگ لایه‌های پنهانی دارد که هنوز هم می‌تواند دلهای عاشق و پاک را مجذوب خود کند.

وی در پایان با اشاره به تغییر ماهیت جنگ در این برهه از زمان، اظهار داشت: امروز در جنگ اراده‌ها و تهاجمات فرهنگی و جنگ اقتصادی با مستکبرین عالم هستیم و باید در این جنگ هم با توسل به نصرت و وعده الهی و تمسک به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) و گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر این مستکبرین عالم مقاومت کرد چون عاشورا الگوی مقاومت و پایداری در برابر ظالمان و مستکبرین عالم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها