سرلشکر صفوی:

بخش مهمی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ناگفته مانده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: یکی از مظلومیت‌های حضرت امام خامنه‌ای این است که مهمترین بخش حضور ایشان در دفاع از امنیت ایران و دفاع مقدس ناگفته مانده است.
کد خبر: ۳۶۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ - 28September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در آیین آغاز به کار بخش «دفاع مقدس» پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای با بیان نقش تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مظلومیت‌های حضرت امام خامنه‌ای این است که مهم‌ترین بخش حضور ایشان در دفاع از امنیت ایران و دفاع مقدس ناگفته مانده است. خوشحالیم بعد از ۳۱ سال از پایان جنگ در این مکان و زمان محدود قرار است راجع به این مساله مهم صحبت کنیم.

وی افزود: شخصیت رهبر انقلاب اسلامی در مسائل دفاعی امنیتی، در شورای انقلاب، جنگ کردستان، حفظ ارتش، راه‌اندازی سپاه، راه‌اندازی سازمان پیشمرگان کُرد و تمشیت سپاه پاسداران قابل پرداخت و بررسی است.

سردار صفوی تصریح کرد: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز‌های ابتدایی جنگ در جنوب و غرب کشور تاثیرگذار و کم‌نظیر است. ایشان از همان روز‌های اول از امام راحل اجازه گرفتند و با اینکه نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی، نماینده مجلس شورای اسلامی و امام جمعه تهران نیز بودند، ولی به اتفاق شهید چمران به اهواز آمدند و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل دادند و مدام به خطوط خط مقدم و نبرد از خرمشهر تا دب حردان با اسلحه‌ای بر دوش با شجاعت و اطمینان و سکینه قلبی رفت و آمد داشتند.

وی در ادامه افزود: حضور ایشان در دفاع مقدس تا زمان ترورشان مداوم بود. گاهی از میدان جنگ با یک عبا و با لباس خاکی رزم به تهران آمده و به نماز جمعه می‌رفتند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بنی صدر هم رئیس جمهور و هم رئیس کل قوا بود و اصلا پاسدار‌ها را تحویل نمی‌گرفت، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی به همراه پاسداران در جلسات شرکت می‌کرد. وضعیت جنگ سر و سامان نداشت و وضعیت روحی مردم بهم ریخته بود.

سردار رحیم صفوی تاثیر حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع مقدس را حول ۱۰ محور برشمرد و گفت: اولین نکته، تاثیر بسیجی‌وار ایشان به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در جبهه بود که مسائل جنگ را درست به ایشان منتقل می‌کردند. نکته دیگر حضور توام با معنویت و صلابت ایشان برای سپاه و ارتش بود که تاثیر چند لشکر را داشت.

وی با اشاره به قدرت تصمیم‌گیری حضرت امام خامنه‌ای در مقاطع سرنوشت‌ساز جنگ ادامه داد: ایشان با راه‌اندازی جنگ‌های نامنظم در خط مقدم‌ حضور داشت. در مقطعی وقتی برای بار دوم سوسنگرد محاصره شد، ۵۰۰ نیروی رزمنده سپاه و بسیج محاصره شدند و عراقی‌ها برای بار دوم می‌خواستند سوسنگرد را تصرف کنند. شبی که قرار بود تیپ برای دفاع برود بنی‌صدر اجازه نداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه‌ای به سرهنگ قاسمی فرمانده لشکر ۹۲ نوشت و با مرحوم اشراقی در بیت امام تماس گرفت و به فرمانده لشکر دستور حمله داد. اینچنین شد که ۲۶ آبان سوسنگرد از محاصره نجات پیدا کرد. اگر این قاطعین نبود سوسنگرد سقوط می‌کرد. ایشان در طرح عملیات ثامن‌الائمه (ع) و شکست حصر آبادان نیز نقش ویژه‌ای داشتند. طرح عملیات را من به پایگاه وحدتی دزفول بردم، شورای دفاع تشکیل شد و در شورا طرح را ارائه دادیم. بنی‌صدر موافق عملیات نبود، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناختی که داشت و با قاطعیت، استدلال و منطقی که به کار برد در نهایت طرح تصویب شد. مرحوم ظهیرنژاد گفت: از آنجا که طرح سپاه است و لشکر ۷۷ باید هماهنگ شود نامه‌ای برای هماهنگ شدن با لشکر ۷۷ نوشت، من و حسن باقری دو ماه به ستاد لشکر می‌رفتیم تا بالاخره با هماهنگی لشکر، سه تیپ از آن‌ها و ۱۵ گردان از سپاه عملیات ثامن‌الائمه (ع) انجام شد. اگر قاطعیت ایشان نبود شکستن حصر آبادان اتفاق نمی‌افتاد‌.

فرمانده سابق سپاه پاسداران افزود: تلاش پیوسته حضرت امام خامنه‌ای در حل مشکلات رزمی و جبهه‌های سراسر کشور، رویارویی با اندیشه سازش‌کارانه بنی‌صدر و تبیین ابعاد سیاسی جنگ و انتقال مسائل جنگ از طریق سخنرانی برای مردم و مجامع بین‌المللی از دیگر نکات حضور تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ است.

وی به حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری از گروه‌های مبارز افغانستانی و مجاهدین عراقی اشاره کزد و افزود: نگاه ایشان راهبردی و معطوف به مسائل ایران نگاه نبود بلکه نگاه دقیقی به مسایل عراق و افغانستان داشتند.

رحیم صفوی به حضور فرزندان حضرت امام خامنه‌ای در دفاع مقدش اشاره کرد و افزود: در زمان ریاست جمهوری دو تن از فرزندان ایشان در خطوط مقدم جبهه بودند. من پسر بزرگ ایشان را در عملیات بدر بالای یک تپه دیده‌بانی دیدم، فریاد کشیدم پایین بیایید اگر عراقی‌ها شما را اسیر کنند می‌گویند پسر رییس جمهور را اسیر کردیم. ۱۰ دقیقه‌ای نگذشته بود که یک توپ به محل حضور قبلی وی اصابت کرد. آقا مجتبی را هم در ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۱ دیدم. کسی باور نمی‌کند رئیس جمهوری دو فرزندش را به خطوط مقدم‌جبهه بفرستد.

وی در پایان بیان کرد:  پایان جنگ، قطعنامه را پذیرفتیم و عراقی‌ها دوباره حمله کردند تا خرمشهر را بگیرند. منافقین هم در غرب حمله کردند و تا ۴۵ کیلومتری کرمانشاه آمدند. حضرت امام خامنه‌ای وصیتنامه‌ای نوشتند تا مستقیم وارد عمل شوند، تا قبل از این امام به آقا اجازه نمی‌داد به جبهه و حتی استان‌های مرزی بیاید. امام‌ نگران بودند. چند روز نگذشت دوباره عراقی‌ها را به پشت مرز راندیم. حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در جبهه لشکر به لشکر بود. ایشان هم اکنون مدافع کشور‌های اسلامی عراق، سوریه و یمن هستند. کشور‌هایی که خود را رهبر جهان اسلام می‌دانند نه تنها کمکی به این کشور‌ها نکردند بلکه پنج سال است مردم یمن را زیر آتش گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار