برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در زاهدان

مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در زاهدان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 29September 2019

برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی امروز در حسینه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان اظهار داشت: مجاهدان بندگان ویژه خداوند هستند که با مجاهدت های خود کشور را از تجاوز بیگانگان حفظ و مایه قوت، قدرت و عزت کشور شدند.

وی افزود: جهاد لباس تقوا و وسیله‌ای برای محافظت از ارزشهای الهی است و خار و ذلیل می‌شود کسی که جهاد نکند و ظالمان و ستمگران بر آنها مسلط می‌شوند.

محامی بیان کرد: کار مجاهدان ارزش بسیار بالایی دارد، عظمت کار پیشکسوتان و نتیجه جهادشان در هشت سال دفاع مقدس آن بود که ملت و کشور را از تعرض دشمنان محفوظ داشتند.

وی ادامه داد: حفظ کشور، عزت، صدور انقلاب به کشورهای دیگر، رشد توان دفاعی، رشد بصیرت و اگاهی مردم برای جهاد و دفاع مقدس از دیگر نتایج جنگ هشت ساله بوده است.

این مسئول تصریح کرد: باید قدردان این جهادگران باشیم که راه افتخار آفرینی را برای ما به یادگار گذاشتند، دشمن از این فرهنگ ضربه خورده است، سلاح کوبنده ملت ما توکل بر خدا، توان و عزم راسخ بوده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن از هر راهی برای نابودی انقلاب استفاده می‌کند تا سلاح را از ما بگیرند و با نفوذ در فکر و ارزشهای ما دیدگاها و عملکرد ما را هدف قرار دهند سعی دارند بین مردم و فرهنگ ایثار شهادت فاصله ایجاد کنند تا فضای عطر آگین دفاع مقدس در بین مردم فراموش شود.

محامی اظهار داشت: امروز با بصیرت و روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه نافذ مردم ارزوی دشمن محقق نخواهد شد، وظیفه ما است تا قدردان مجاهدان باشیم. قدر مدافعان وطن و حرم را بدانیم، راه پر عزت و افتخارشان را ادامه دهیم، تلاش کنیم که این فر هنگ را در بین نسلهای بعدی جامعه نشر و گسترش دهیم.

«ابوذر مهدی نخعی» فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این مراسم گفت: اسلام برای پیروزی انقلاب خونهای بسیاری داده که با درهم آمیخته شدن خون شیعه و سنی این انقلاب رقم خورده است.

وی افزود: تکریم از خانواده معظم شهدا و حرکت در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت تداوم راه شهدا و عمل به وصیت نامه آنها است.

فرماندار شهرستان زاهدان بیان کرد: در دفاع مقدس ما انچه رخ داد ارزشهای انقلاب اسلامی بود که به جرات می‌توان گفت نسل آینده هم مدیون شهدا هستند.

این مسئول ادامه داد: پیشکسوتان مایه افتخار جامعه هستند که احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت‌اند و در راستای تحقق یک جامعه آرمانی گام برداشته و گام بر خواهند داشت.

سردار «محمد مارانی» فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در این همایش گفت: هفته دفاع مقدس را تبریک و تشکر از دست اندرکاران این همایش که رزمندگان را گردهم جمع کردند.

وی افزود: پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس با بیان خاطره‌گویی از رخ دادهای دفاع مقدس باید یاد و نام شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس را زنده نگه دارند.

سردار مارانی با تاکید بر این مطلب که همان گونه که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) راویان واقعه کربلا و نهضت عاشورا بودند تا کربلا تا امروز برای ما احیا بماند، تصریح کرد: رزمندگان و پیشکسوتان این عرصه باید به مانند حضرت زینب و امام سجاد روایت گر هشت سال حماسه و پایداری و مقاومت باشند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور بیان کرد: رزمندگان راویان دفاع مقدس باشند تا با بیان واقعیت‌ها دوران هشت ساله جنگ را به نسل جوان و آینده ساز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج و منتقل شود، چراکه شهدا و رزمندگان با رشادتها و فداکاری خود باعث پیروزی و فاتح انقلاب شدند.

این مسئول گفت: وحدت، ایمان، اخلاص و برادری در جنگ عامل پیروزی بوده و امروز این واقعیت‌ها را باید بیان کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار