سردار سلیمانی:

«الگوهای غلط توسعه» عامل ایجاد محرومیت‌هاست/ حمایت از طرح‌های بومی استان‌ها برای توسعه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در همان سال‌هایی که جنگ تحمیلی تمام شد و آغاز توسعه بود، رهبر انقلاب فرمودند الگوهای توسعه باید به گونه‌ای در کشور ایجاد شود که محرومیت تولید نکند و مردم زیر چرخ‌های توسعه له نشوند زیرا اگر الگوهای توسعه به‌ درستی توزیع نشود شاهد عوارضی خواهیم بود.
کد خبر: ۳۶۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ - 29September 2019

«الگوهای غلط توسعه» عامل ایجاد محرومیت‌هاست/ حمایت از طرح‌های بومی استان‌ها برای توسعهبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستعفین صبح امروز در آیین افتتاح سراسری 6 هزار و 250 پروژه زودبازده و عام‌المنفعه از طرح بزرگ خدمت‌رسانی اظهار داشت: در هر فصلی شاهد بهره‌برداری از بخش‌های قابل توجه پروژه‌های عام‌المنفعه سپاه در سراسر کشور هستیم، که انجام این پروژه‌ها به‌منزله پایان کار نیست بلکه آغازی است برای مسیر بزرگ‌تر و عرصه وسیع‌تر برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی.

وی با بیان اینکه از مجموع 6 هزار و 250 پروژه، 10 درصد از حجم پروژه‌های مورد بهره‌برداری در استان خراسان‌جنوبی است، بیان داشت: این 40 هزار پروژه آغازی برای فتح قله، رسیدن به توسعه قابل قبول و شایسته مردم در همه مناطق کشور به‌خصوص استان ولایتمدار و انقلابی خراسان‌جنوبی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه در طول چهل سال گذشته نظام جمهوری اسلامی قدم‌های بسیار بلند و باعظمتی در جهت توسعه کشور برداشته است، مطرح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه بسیار پایینی قرار داشتیم که برکت انقلاب اسلامی امروزه در شاخص‌هایی مانند علم و دانش در جهان در رتبه‌های بالایی قرار گرفته‌ایم.

سلیمانی پیشرفت سطح بهداشت و درمان، توسعه راه‌های جاده‌ای و روستایی، توسعه ارتباطات و غیره را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: با وجود اینکه گام‌های بلندی در زمینه توسعه در سطح کشور برداشته شده اما این سؤال مطرح است که چرا با وجود این اقدامات هنوز هم محرومیت وجود دارد و تمرکز و توجه به رفع تنگناها و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی داریم؟

وی بیان داشت: در همان سال‌هایی که جنگ تحمیلی تمام شد و آغاز توسعه بود، رهبر انقلاب فرمودند؛ الگوهای توسعه باید به گونه‌ای در کشور ایجاد شود که محرومیت تولید نکند و مردم زیر چرخ‌های توسعه له نشوند زیرا اگر الگوهای توسعه به‌درستی توزیع نشود شاهد عوارضی خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه عدم توسعه و محرومیت بخش‌هایی از کشور از دو حالت خارج نیست، توضیح داد: حالت اول این است که طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی مسؤولان امر کامل بوده ولی در مرحله اجرا ناقص عمل شده که باید مسؤولان امر در مرحله اجرا جبران مافات کنند و حالت دوم این است که در طرح‌ریزی اشکال عمده وجود داشته و به نقاط کم‌برخوردار و مناطق محروم کشور اصلاً توجه جدی و لازم نشده که در زمان فعلی برنامه ریزان کشور باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشند.

سلیمانی اعلام کرد: ما در مجموعه سپاه و بسیج تا انتهای این مسیر در کنار مردم قرار خواهیم داشت منتها کسانی که مسؤول برنامه‌ریزی هستند بایستی توجه و گریزی به گذشته بزنند و این الگوهای توسعه را مرور کنند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه بسیج و سپاه در کنار مسؤولان و دستگاه‌های خدمت‌رسان بوده و خواهد بود، مطرح کرد: حضور مردم در صحنه‌ها راه حل غلبه بر هر مشکلی است، لذا سازمان بسیج مستضعفین با بسترسازی برای توسعه گروه‌های جهادی این مهم را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حمایت‌های بسیج مستضعفین در راستای کاهش فقر و محرومیت و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی کشور، خاطرنشان کرد: از طرح‌های بومی استان‌ها که منجر به توسعه استان‌ها شود به‌خصوص در مناطق محروم با جدیت تمام پشتیبانی خواهیم کرد.

سلیمانی با بیان اینکه امروز یکی از راه‌های مقابله با دشمن جنایتکار این مرز و بوم خدمت به مردم است، تبیین کرد: در مکتب اسلام بعد از انجام واجبات یکی از بزرگ‌ترین مستحبات خدمت به مردم ذکر شده و ما بسیجیان و سپاهیان افتخار می‌کنیم در این عرصه باشیم چراکه خدمت گذاری به مردم برای ما افتخار بزرگی است.

وی با اعلام اینکه کشور ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، مطرح کرد: این در حالی است که هفت درصد منابع و ذخایر دنیا در اختیار مردم ایران است و اگر به‌درستی به توانایی‌ها و منابع خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عمل کنیم با سرعت بیشتری شاهد توسعه مناطق محروم و کم برخوردار کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: امیدواریم علی‌رغم جنگ اقتصادی دشمن با توجه به استعدادهای فراوان کشور، نیروی خلاق، با انگیزه و جوان موجود در کشور و با عنایت با بیانیه گام دوم رهبری که امید و اطمینان را برای پیمودن این راه پرافتخار و باعظمت داده است، ملت ایران به مرتبه بسیار بالایی از همه جنبه‌های معنوی و مادی دست یابد.

سلیمانی از برنامه‌ریزی سازمان بسیج در راستای سازمان‌دهی نوجوانان، جوانان و محرومان خبر داد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها به موضوع اشتغال توجه ویژه داشتیم باشیم تا ضمن ایجاد اشتغال، تثبیت و توسعه آن هم محقق شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار