برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان

دومین جلسه بررسی و رسیدگی به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان با حضور اعضای کمیته اجرایی این پروژه در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ - 30September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، امروز جلسه بررسی و رسیدگی به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان به ریاست «خدابخش مرادی» معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

این جلسه پیرو دستور استاندار زنجان در سوم مرداد جهت رسیدگی به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ابلاغ شده‌ بود که امروز برگزار شد.

تشکیل کمیته اجرایی مشتمل بر ادارات، ارگان‌ها و سازمانها جهت مشارکت در تکمیل و ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از برنامه‌های مهم بوده که طی دومین جلسه سهم اعضای کمیته مشخص و تا دو هفته آینده برنامه‌های خود را باید تحویل کمیته دهند.

کلنگ مجموعه موزه دفاع‌ مقدس زنجان در سال ۹۱ - ۹۲ به زمین زده شده که به دلایل مختلف احداث آن تاکنون به طول انجامیده است.

در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان گفت: در حال حاضر پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان با پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی مواجه است؛ این پروژه با مساحت ۲۲ هکتار و زیربنای ۶ هزار و ۳۵۰ مترمربع در سه طبقه در منطقه گاوازنگ در حال احداث است.

«قاسم محمدی» تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مجموعه تخصیص یافته است؛ طرح احداث موزه دفاع‌ مقدس طرح ملی - استانی بوده و در ۲۰ استان به بهره‌برداری رسیده که در برخی از استان‌ها نیز این پروژه هنوز تجهیز نشده است.

وی افزود: برآورد اولیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان جهت تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان ۱۲ میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر با توجه به نوسنات بازار مصالح ساختمانی این مبلغ به ۳ برابر افزایش یافته که نیازمند مساعدت مالی مسئولان برای تکمیل پروژه هستیم که در همین خصوص با شهرداری و شورای شهر زنجان جلساتی برگزار شده است.

«محمدی» خاطرنشان کرد: اتمام پروژه مزکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان بی شک موجب افزایش فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در سطح استان خواهد بود که نیازمند تلاش و مجاهدت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها