سردار سلیمانی:

وظیفه ناجا تأمین، حفظ و ارتقاء امنیت جامعه است

جانشین فرمانده ناجا گفت: وظیفه و مأموریت ناجا تأمین، حفظ و ارتقاء نظم و امنیت جامعه است.
کد خبر: ۳۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 01October 2019

وظیفه ناجا تامین، حفظ و ارتقا نظم و امنیت جامعه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در گردهمایی بزرگ کارآگاهان سراسر کشور با اشاره به نقش کارآگاه در چرخه امنیت کجاست، اظهار داشت: وظیفه و مأموریت ناجا تأمین ،حفظ و ارتقاء نظم و امنیت جامعه است.

وی ادامه داد: امنیت بزرگترین نیاز بشری و  نعمت الهی است و اولین وظیفه همه حکومت‌های دنیا برقراری امنیت است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: هر کشور، دستگاه و سازمانی که بتواند شرایطی ایجاد کند تا از هر آنچه که دارد، حراست و زمینه را برای تحقق اهدافش تأمین کند، در هر سطحی که باشد، موفق خواهد بود.

سردار سلیمانی امنیت روانی، امنیت اخلاقی، امنیت کاری و امنیت عاطفی را از انواع امنیت برشمرد که نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های باید در برقراری آن تلاش کنند.

وی عنوان کرد: درباره چرخه امنیت تعاریف زیادی وجود دارد؛ گام اول برقراری امنیت و اشرافیت بر محیط است، گام دوم پیش‌بینی وضعیت و پیشگیری، گام سوم مقابله و گام چهارم بازتولید امنیت است تا جرم دوباره ایجاد نشود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اشرافیت، پیش‌بینی، مقابله و بازتولید امنیت، مقدمات برقراری امنیت و جلوگیری از بروز جرم است و تمرکز کارآگاهان پلیس باید در حوزه اقدام باشد.

سردار سلیمانی گفت: کارِ کارآگاهان محققانه و تحلیل‌گرانه است. یک کارآگاه باید تحلیل‌گر خوبی باشد تا بتواند مسائل را بررسی کند و برای اینکه یک کارآگاه موفق شود، نیازمند داده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: پدیده‌ای به نام «جرم»، بیشترین نقش را در تخریب‌ امنیت عمومی دارد و پلیس برای جلوگیری از ابعاد مختلف جرم، یگان‌های مختلفی تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه قدرت، توان و ظرفیت پلیس آگا‌هی با توان کارآگاهانِ آن قابل سنجش است، افزود: در پلیس آگاهی باید کارآگاهان در اولویت باشند و اگر بتوانیم کارآگاه ورزیده تربیت کنیم، می‌توانیم موفق باشیم؛ زیرا کارآگاه حکم قلب و مغز را دارد که حیات آدمی وابسته به آن است.

سردار سلیمانی گفت: باید از کسانی که وظیفه برقراری امنیت، نظم و آرامش را بر عهده دارند، قدردانی کنیم؛ چرا که اقدامات آن‌ها باعث بازدارندگی در برابر مخلین امنیت می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار