«مولوی یعقوبی» در نشست نقش وحدت در پیروزی دفاع مقدس:

شعار «ما می‌توانیم» دشمنان ایران اسلامی را به هراس انداخته است

روحانی برجسته اهل سنت خراسان گفت: وقتی فکر و اندیشه بسیج روی کار آمد اندیشه «ما می‌توانیم» رقم خورد این اندیشه عملی‌شده امروز همه دشمنان ایران را به هراس انداخته است.
کد خبر: ۳۶۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ - 01October 2019

دفاع مقدس اندیشه جمع‌گرایانه را رشد دادبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مولوی علیرضا یعقوبی از علمای برجسته اهل سنت خراسان در نشست رسانه‌ای «نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و با حضور جمعی از علمای اهل سنت و پیشکسوتان دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، با اشاره به هشت سال مقاومت ایران در مقابل حمله رژیم بعث عراق اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقابل دوگانه‌ای بین جهان استکبار و جهان اسلام پیش آمد. شوروی و آمریکا همه همت خود را برای مقابله با این نظام به کار گرفتند، از کودتا و جنگ تا علم کردن منافقین و تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.

وی با اشاره به همت شبانه‌روزی طراحان جنگ برای مقابله با ایران به برکات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگرچه در ظاهر، جنگ اتفاق خوبی نیست و پدران و مادران زیادی داغدار شدند ولی اگر دفاع، مقدس باشد برکاتی هم دارد که یکی از آنان وحدت است. در دفاع مقدس نگرشی جمعی به وجود آمد اندیشه زیبایی که نگرش‌های فردگرایانه را جمع‌گرایانه کرد و اولین ثمره دفاع مقدس رشد این نگرش جمع‌گرایانه بود.

مولوی یعقوبی تصریح کرد: خون شیعه و سنی در دفاع مقدس در یک سنگر ریخته شد. فکری جمعی برای دفاع شکل گرفت و همین باعث پیروزی ما شد. هنری کسینجر تحلیل شکست 10 روزه ایران را داده بود ولی این جنگ هشت سال طول کشید و ثمره آن شکست دشمن بود. مردم امروز هم در مقابل تهدیدها ایستاده اند و آن را به فرصت تبدیل می‌کنند.

روحانی اهل سنت تصریح کرد: وقتی فکر و اندیشه بسیج روی کار آمد اندیشه «ما می‌توانیم» رقم خورد این اندیشه عملی‌شده امروز همه دشمنان ایران را به هراس انداخته است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی وظیفه داریم از کشور دفاع کنیم و پای انقلاب اسلامی بایستیم. باید به خصوص در حوزه قلم و اندیشه برای مردم تبیین کنیم و با منطق علمی به مصاف تهاجم فرهنگی برویم. ما در جریانات انحرافی جدید باید هوشیار و میدان‌دار باشیم و با تبیین و روشنگری مردم را از انحرافات نجات دهیم.

مولوی بعقوبی بیان کرد: دفاع مقدس باید همیشه مقدس بماند. نباید به برگزاری یک جلسه و کنگره اکتفا کنیم و همیشه در همه جا باید از شهدا یاد کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها