مجتهدزاده در دیدار با قائم‌مقام سیما:

حمایت زنان زمینه حضور مردان را در جبهه فراهم کرد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان در دوران دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندانشان برای حضور در جبهه، شوری را در جبهه‌ها ایجاد کردند که اگر نبودند، آن شور و اشتیاق برای حضور در جبهه ایجاد نمی‌شد.
کد خبر: ۳۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 02October 2019

مجتهدزاده: حمایت زنان زمینه حضور مردان در جبهه را فراهم کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با «رضا پورحسین» قائم‌مقام سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که جمعی از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس نیز حضور داشتند، مقرر شد تا نشستی با حضور بانوان عرصه جهاد و مقاومت و هنرمندان و برنامه‌سازان رسانه ملی برگزار و زمینه تولید فیلم، سریال، مستند با موضوع زن و دفاع مقدس فراهم شود.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به حضور زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: هر کدام از این زنان به اندازه هزاران زن ایثارگرانه وارد میدان شدند و نسبت به وقایع اطراف خود بی‌تفاوت نبودند. برای هر کدام از این افراد می‌توان ده‌ها کتاب نوشت و ده‌ها فیلم ساخت.

وی در ادامه افزود: ما از دوران دفاع مقدس گوهرها و گنجینه‌هایی داریم که آنگونه که باید و شاید به آن‌ها پرداخته نشده است تا به نسل جوان منتقل شود. این وظیفه هنر و هنرمندان است که مفاهیم و ارزش‌ها را نشر و ترویج دهند و ماندگار کنند.

مجتهدزاده تصریح کرد: زنان در دوران دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندانشان برای حضور در جبهه شوری را در جبهه‌ها ایجاد کردند که اگر نبودند آن شور و اشتیاق برای حضور در جبهه نبود. آنان با تاسی به حضرت زینب (س) توانستند نقش‌آفرینی کنند و پیام‌رسان دفاع مقدس باشند. این زنان مدل جدیدی از زن را نشان دادند که نه مشابه زن ابزار سرمایه‌داری بود و نه شبیه به زن منفعل.

وی بیان کرد: زنان با مهر و عاطفه و روحیه جهاد و شهامت مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند. زنانی که هم، سنگر خانه را حفظ کردند و هم، سنگرسازی‌های جدید را در عرصه اجتماعی و سیاسی به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان در آن دوران با تلاشی مضاعف خلا ناشی از نبودن همسر را جبران کردند و نگذاشتند این خلا به جامعه آسیبی بزند.

مجتهدزاده ادامه داد: ما نمی‌توانیم به راحتی از این تاریخ عبور کنیم. زنان در دوران دفاع مقدس گفتمان جدیدی از ایثار را نشان دادند. اگر ما به دنبال سبک زندگی موفق، الگوی اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف هستیم باید آن را در دفاع مقدس جست‌وجو کنیم.

وی تصریح کرد: فرزندان ما به شهادت رسیدند و هر قطره از خون آنان اِکسیری شد تا پستی‌های وجودمان به کمال تبدیل شود، ما رشد کردیم، بزرگ شدیم و به سرمایه‌های اجتماعی و معنوی تبدیل شدیم. این شهدا بودند که کشور را به مرحله‌ای رساندند که امروز بتوانیم در مقابل عربده‌کشی‌ها و تهدیدها بایستیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مهمترین جنبه جنگ که مغفول مانده است نشان دادن چهره سلطه و استکبار است که وحشیانه ملتی را مورد هجوم قرار دادند و در یک ائتلاف نانوشته با رژیم بعث همکاری کردند. همین ائتلاف در سوریه بمب شیمیایی زدند و در دفاع مقدس 600 تن مواد شیمیایی در مناطق مسکونی بر سر مردم ریختند.

مجتهدزاده بیان کرد: باید در قالب هنر و فیلم و سریال‌های خود، چهره وحشی استعمار را نشان دهیم. نباید از این مسائل به سادگی عبور کرد. افرادی که موضع دوگانه در پیش می‌گیرند هرجا منافعشان به خطر می‌افتد به ظاهر تابع حقوق بشر هستند ولی در باطن بدترین عملیات‌های ضد انسانی را انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم با اتحاد، هر ناشدنی را شدنی کنیم و این از دستاوردهای دفاع مقدس است. همانطور که روزی سیم خاردار نداشتیم اما امروز پهپادهای آمریکایی را نشانه می‌رویم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار