تمبر یادبود گاندی رونمایی شد

تمبر یادبود مهاتما گاندی در موزه ارتباطات رونمایی شد.
کد خبر: ۳۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ - 02October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نصرآبادی رئیس موزه ارتباطات بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تمبر یادبود مهاتما گاندی که در موزه ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: این ساختمان توسط یک آرشیتکت روسی طراحی و ۲۹ سال پیش تبدیل به موزه شد.

وی ادامه داد: خوشحالیم که تمبر مهاتما گاندی با همکاری پست طراحی شد و از همکاری مشترک با سفیر هندوستان داشتیم و خوشبختانه یکی از تمبرهای فاخر شرکت پست شده است.  تعامل و ارتباط با کشور هند برای ما ارزشمند است و به دنبال توسعه آن هستیم.

در این مراسم از تمبر یادبود مهاتما گاندی رونمایی شد و در ادامه این مراسم، سفیر هند و همراهان از موزه ارتباطات بازدید کردند.

قدام دمندرا سفیر هندوستان در ایران نیز در این مراسم گفت: در همه جای دنیا تفکرات گاندی احساس می شود و فلسفه‌ای که او بنیان گذاشت امروزه در همه جای جهان کاربرد دارد.

وی گفت: گاندی برای رهایی هند از استعمار تلاش کرد ولی به دنبال راهی بدون خشونت برای این کار بود، مبارزه او مبتنی بر اصولی بود که والاتر از جنگ و خشونت بوده است و گاندی توانست بر نهضت های آزادی بخشی در افریقای جنوبی و امریکا تاثیر بگذارد.

سفیر هند گفت: در امریکا مارتین لوتر کینگ در مبارزه علیه برده داری از اندیشه های گاندی بهره گرفت، در صد و پنجاهمین سال تولد گاندی نباید فراموش کنیم که گاندی و نهضتش همچنان مهم است.

وی خاطر نشان کرد: باید بدانیم در دنیای امروز که جهان گرایی مطرح است گاندی به روستاها اهمیت ویژه ای می داد و مسؤولیتی که هر شخص در جامعه داشت و حقوق انسان ها برای این شخصیت ارزش داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها