مدیرکل راه آهن استان مرکزی خبر داد؛

ساخت المان سردرب راه آهن اراک در موزه دفاع مقدس

«محمدرضا قربانی» از ساخت المان سر درب را آهن اراک در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ - 09October 2019

«محمدرضا قربانی» مدیرکل راه آهن استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به مقوله راه آهن به عنوان یک شاخصه توسعه نگاه می‌کنند اظهار داشت: هر کشوری که راه آهن توسعه یافته‌ای داشته باشد نشان می‌دهد که در بخش‌های صنعتی و اقتصادی هم توسعه یافته است.

قربانی افزود: راه‌آهن علاوه بر اینکه به توسعه اقتصادی کمک می‌کند در زمان های بحران هم می تواند به کمک هر شرکتی بیاید.

این مسئول اضافه کرد: مصداق این مهم برای کشور ما هشت سال دفاع مقدس است که راه آهن با توجه به ظرفیت‌های خوبی که داشت به کمک کشور آمد و نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

مدیرکل راه آهن استان مرکزی ادامه داد: از جمله این کمک‌ها می‌توان به جابجایی نیروهای ارتش، سپاه و بسیج اشاره کرد و حتی راه آهن در جابه‌جایی مجروحان جنگی نیز نقش بسیار خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر مهمات و وسایل و ادوات نظامی توسط راه آهن جابجا می‌شد گفت: از مهمترین شاخص‌های ما این بود که هر وقت وظیفه‌ای به راه آهن محول می‌شد با تمام توان به وظیفه خود عمل می‌کرد و به درستی به نقل و انتقال نیرو و ادوات می‌پرداخت.

این مسئول با اشاره به خسارات و حملات دشمن به راه آهن در بخش‌های مختلف کشور گفت: با این وجود راه آهن کشور به خوبی توانست به وظیفه خود عمل کرده و علاوه بر جابجایی نیروها، کارکنان راه آهن خود نیز در جنگ حضور فعال داشتند و تعداد زیادی شهید تقدیم انقلاب کرد و تعداد زیادی جانباز و آزاده و رزمنده از آن دوران به یادگار باقی مانده است.

قربانی ادامه داد: راه آهن استان مرکزی شهدای شاخصی همچون شهید «آشتیان» و «‌نیک نفس» را تقدیم انقلاب کرده و بسیاری از کارکنان نیز به درجه جانبازی رسیدند که همواره در صدد دیدار با این عزیزان هستیم.

مدیر کل راه آهن استان مرکزی با اشاره به نقش مهم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت: وجود این مراکز بسیار مهم و برای جامعه لازم است چرا که دیدن همین آثار یک نوع فرهنگ ایثار را در جامعه تبیین می‌کند.

قربانی تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان با حضور در این مراکز فرهنگی و دیدن این آثار در می‌یابند که آرامش و امنیت کنونی برگرفته از ایثار و از خودگذشتگی بزرگ مردانی است که جان خود را در این راه فدا کردند.

این مسئول به حمله داعش به عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در جامعه زنده و پاینده است و جوانان امروز نیز با تاسی از جوانان انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به عنوان مدافع حرم در صحنه حضور یافته و نابودی داعشی‌ها را رقم زدند.

وی چاپ کتابچه خاطرات رزمندگانی که کارکنان راه آهن بودند و همچنین ساخت المان سر درب را آهن در موزه دفاع مقدس را از جمله اقدامات این نهاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به موزه دفاع مقدس استان دانست.

در دفاع مقدس هر وقت وظیفه ای به راه آهن محول می شد با تمام توان به آن عمل می کرد

در دفاع مقدس هر وقت وظیفه ای به راه آهن محول می شد با تمام توان به آن عمل می کردانتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار