در بیانیه وزارت امور خارجه مطرح شد؛

ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالف است

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در سوریه آورده است: ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالف است.
کد خبر: ۳۶۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 08October 2019

ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالف استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در سوریه ضمن نامشروع خواندن حضور نظامیان آمریکایی در سوریه، تصمیم ایالات متحده آمریکا برای رفع اشغال اراضی سوریه و خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اقدامی می‌داند که می‌بایست بسیار زودتر از این اتفاق می‌افتاد.

وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و منطقه به دنبال اقدام اخیر آمریکا، اخبار نگران‌کننده از احتمال ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه را از نزدیک دنبال کرده و معتقد است که چنین اقدامی در صورت وقوع، نه‌تنها نگرانی‌های امنیتی ترکیه را برطرف نخواهد کرد، بلکه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده‌ای خواهد شد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی مخالف است.

جمهوری اسلامی ایران برای برقراری تماس فوری با مقامات ترکیه و سوریه به منظور رفع نگرانی‌های موجود از طریق مسالمت‌آمیز آمادگی دارد و تاکید می‌کند که احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدانا مبناهای مناسبی برای این گفت‌وگوها هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار