جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی:

پیشرفت‌های خوبی در قطعه‌سازی به عمل آمده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نقش شرکت‌های دانش بنیان را در رونق صنعت و به ویژه قطعه‌سازی مهم و اساسی می‌داند.
کد خبر: ۳۶۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 08October 2019

اروپایی‌ها به‌دنبال جلب رضایت ترامپ در برجام بوده‌اندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا در این سال‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان مخصوصاً در حوزه صنعت پیشرفت داشته‌اند یا خیر؟ گفت: در اینکه پس از تحریم‌ها همه به‌فکر رونق تولید، داخلی‌سازی صنایع و حمایت بیشتر از نخبگان افتادند، شکی نیست. موضوع حائزاهمیت، میزان پیشرفت در این بخش‌ها است که علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته همچنان با نیازهای واقعی جامعه و رضایت عمومی مردم فاصله داریم.

وی افزود: اگر منظور از وظیفه شرکت‌های دانش‌بنیان این باشد که مثلاً یک قطعه‌ای که پیش از تحریم‌ها به کشور وارد می‌شده و حال به‌دلیل مشکلاتی که در این خصوص پیدا کردیم، رفتیم و این قطعه را داخلی‌سازی کردیم باید بگویم پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته، اما تعریف من از رسالت شرکت‌های دانش‌بنیان این است که تولید علمی کنیم که تا پیش از این، نمونه آن در هیچ‌کجای جهان دیده نشده که اگر این تعریف را لحاظ کنیم باید گفت که رشد و پیشرفت در این بخش ناچیز بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ماه‌هاست که شاهد تلاش و اتفاقات خوبی در حوزه قطعه‌سازی هستیم، اما دولت باید توجه داشته باشد که قطعه‌سازان به امید قول‌های مسئولان روی به توسعه کار و داخلی‌سازی قطعات کردند و نباید فضایی را ایجاد کنند که این زحمتکشان مقروض شوند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس در پایان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه صنعت افتاد، همکاری دوجانبه وزارت صمت و وزارت دفاع بود که خوشبختانه با اخباری که ما داریم با تعامل این دو وزارتخانه بسیاری از قطعات حوزه خودرو داخلی‌سازی شده و ارزبری در این بخش به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار