حجت‌الاسلام خاموشی:

شرکت‌های دانش‌بنیان توسط موقوفات حمایت می‌شوند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط موقوفات حمایت می‌شوند، از تشکیل کمیسیون املاک در اوقاف خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ - 08October 2019

شرکت‌های دانش‌بنیان توسط موقوفات حمایت می‌شوند/ کمیسیون املاک در اوقاف تشکیل شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در دیدار با «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران اظهار داشت: تعداد موقوفات مازندران به لحاظ کمیت و کیفت بسیار مناسب است و جزو استان‌های نادر به لحاظ موقوفات است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح کشور برای ساماندهی پروژه‌های اوقاف، تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام اوقاف در استان تعین تکلیف شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام اینکه زمین‌های زراعی زیادی در سطح استان مازندران مربوط به اوقاف است، گفت: آمادگی داریم که زنجیره تولید کشاورزی در سطح استان با استفاده از ظرفیت‌های علمی ایجاد شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به بلاتکلیف بودن واحدهای شن و ماسه اوقاف در مناطقی از لاریجان و نور، گفت: در این زمینه نیاز به همکاری استانداری مازندران داریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اوقاف برای استفاده از انرژی‌های نو در سطح امامزاده‌ها و امکان اوقافی، بیان کرد: دو نمونه از این طرح در استان اجرایی شده و بنا داریم که در سایر نقاط اوقافی استان استفاده کنیم.

خاموشی به برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه تولید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح برای کمک به بنگاه‌های علمی که حاضر به مشارکت با اوقاف برای توسعه تولید باشند عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه مسائل ثبتی و حقوقی اوقاف به صورت جدی در حال پیگیری است، افزود: کمیسیون املاک در اوقاف کشور شکل گرفته و به دنبال ساماندهی امکان اوقافی در سطح کشور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار