نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

شهید سعیدی براساس خط مشی اسلامی با بصیرت در راستای برنامه های حضرت امام (ره ) قیام کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک گفت: شهید سعیدی براساس خط مشی اسلامی با بصیرت در راستای برنامه های حضرت امام (ره ) قیام کرد و راه مبارزه را در پیش گرفت که به نوعی مبلغ امام شده بود .
کد خبر: ۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸ - 10June 2013

شهید سعیدی براساس خط مشی اسلامی با بصیرت در راستای برنامه های حضرت امام  (ره ) قیام کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید محمدرضا سعیدی در دوم اردیبهشت سال 1308در منطقه «قونمان» مشهد در خانوادهای روحانی چشم به جهان گشود. مرحوم حجتالاسلام سید احمد سعیدی پدر بزرگوار شهید سعیدی همانند جد ارجمند آن شهید از سلسله جلیله روحانیان و وعاظ منطقه بود و از نظر اقتصادی وضع چندان مناسبی نداشت.

شهید سعیدی در دوران کودکی، مادرش را از دست داد و از مهر و لطف وی محروم گردید، ولی سایه پدر همچنان بر سرش بود و با تربیت و هدایتش، روحیه مذهبی و دینی آن شهید را شکوفا نمود آیت الله سعیدی تحصیل رسمی علوم دینی را از حوزه علمیه مشهد آغاز کرد. او با صبر و قناعت و بدون دریافت کمک مالی از پدر، زندگی خود را میگذارند و کسب علوم دینی را با جدیت و سختکوشی ادامه میداد.

شهید سعیدی دوره اقامت در قم را بیشتر به تحصیل علوم دینی مشغول بود و گاهی هم به سفرهای تبلیغی میرفت که از جمله آنها سفر به کویت بوده است ایشان تا سال 1344 هـ.ش در قم اقامت داشته و از محضر بزرگانی چونآیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام (ره) استفاده کرده و به جز چند سفر تبلیغی به کویت، آبادان و برخی شهرها به جای دیگری عزیمت نکرده است.


آیت الله سعیدی در سال 1344 به دعوت اهالی منطقه «غیاثی» واقع در جنوب تهران و پس از تأکید حضرت امام عازم تهران میشود و امامت جماعت مسجدامام موسی کاظم(ع) را به عهده میگیرد و این مسجد را به سنگر مبارزه درمقابل رژیم تبدیل میکند.


میتوان ویژگی های اخلاقی شهید را در چند نمونه ذیل عنوان کرد که عبارتنداز: ایمان به خدا و عشق به اهلبیت(ع ) خلوص نیت، شهامت و شجاعت، نظم وبرنامهریزی، صبر و مقاومت، فروتنی و تواضع، خوشخلقی دوری از تعصب ونوگرایی، توجه ویژه به بانوان و جوانان، جدیت و خستگیناپذیری خدمات اجتماعی ودستگیری از مستمندان و... .

سرانجام  او به واسطه مبارزات خود با رژیم و گسترش روزافزون دامنه این مبارزات، به یکی از شخصیتهای اصلی مبارزه تبدیل شد و در سال 1348 در سن 40 سالگی پس از سال ها مبارزه و مجاهده، به امر رژیم سفاک و به دست ماموران ساواک به شهادت رسید.

حجتالاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در این باره  اظهار داشت: ایشان یکی از شاگردان امام (ره ) بودند که ماهیت انقلابی حضرت امام ( ره ) را با تمام وجود درک کرده بودند و از شاگردان فدایی امام ( ره ) بودند. یکی از این ماهیت های انقلابی این بود که باید برای تثبیت حکومت الهی در روی زمین باید با همه سران کفرو طاغوت مبارزه نمود که در آن زمان شاه یکی از سران کفر در مملکت ما بود.


وی در رابطه با بصیرت شهید سعیدی افزود: شهید سعیدی براساس خط مشی اسلامی با بصیرت در راستای برنامه های حضرت امام  (ره ) قیام کرد و راه مبارزه را در پیش گرفت که به نوعی مبلغ امام شده بود و در نهایت با عوامل ساواک درگیر شده بود که نتیجه ی این درگیری ها این شده بود که عوامل شاه و مزدوران آمریکایی نتوانستند شهید سعیدی را تحمل کنند، لذا ایشان را به شهادت رساندند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اندیشههای امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی افزود: ماهیت بیداری اسلامی در خاورمیانه ماهیت فرهنگی اسلامی دارد، لذا سران این جنبش اسلامی باید با آموزه های انقلابی که در متن انقلاب اسلامی وجود دارد جامعه خودشان را به سوی تعالی اسلامی هدایت کنند که باید خلاء های فرهنگی موجود را پرکنند که این اتفاق در بحرین توسط اقای شیخ عیسی قاسم و در حزب الله لبنان توسط سید حسن نصرالله به خوبی در حال انجام میباشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان صحبت های خود با اشاره به ترویج ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: جنگ 8 ساله ما دانشگاهی بود برای ملت عزیزمان که زوایای این دانشگاه تفاوت فاحشی با همه ی دانشگاه های دنیا دارد به طوری که هنوز برای جامعه ایرانی هم روشن نیست که چگونه میشود یک جوان شخصیت توحیدیش را تنظیم میکند و آماده ی گذشتش میکند تا حدی که خود را روی مین می اندازد تا راه برای رزمندگان باز شود، هنوز این ابعاد و زوایا را درست و مطلوب معرفی نکرده ایم کارهای زیادی شده است اما مطلوب نیست و جای کار بسیار دارد که با قرارگرقتن در مسیر وصیت نامه های شهدا و با پاسداشت از اندیشه های امام و مقام معظم رهبری انشاءالله بتوانیم اهداف شهدا را حفظ نماییم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار