نویسنده کتاب" شهید آیت الله سعیدی به روایت اسناد":

آیت الله سعیدی یک مبارز و مجاهد واقعی بود

آیت الله سعیدی روز یازدهم خرداد 1349 در پی اعلامیه ای که علیه رژیم پهلوی صادر می کند دستگیر می شود و به زندان می افتد و چند روز بعد – 20 خرداد – در تاریک خانه زندان به شهادت می رسد.
کد خبر: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴ - 10June 2013

آیت الله سعیدی یک مبارز و مجاهد واقعی بود

دکتر اکبر فلاحی درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: علاقه من به موضوع مبارزه روحانیت با نظام شاهنشاهی با کتابی که درباره امام خمینی (ره) به چاپ رساندم، شروع شد و با تحقیق و پژوهش درمورد زندگی شهید آیت الله سعیدی ادامه یافت.

نویسنده کتاب" شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی به روایت اسناد" افزود: ساواک و شهربانی به طور مستقیم رفتار سیاسی شهید سعیدی را زیر نظر داشته و درباره ایشان مدرک جمع آوری می کردند. آن قسمت از مدارکی که ساواک از شهید سعیدی جمع آوری کرده بود، قبلا توسط مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات به چاپ رسیده بود و ما روی اسنادی کار کردیم که از شهربانی به جا مانده بود. 114 سند در این زمینه وجود داشت که دربخش دوم کتاب به چاپ رساندیم، بخش اول کتاب هم مربوط می شود به مقدمه ای که من درباره زندگی آن شهید بزرگوار نوشتم.

نویسنده کتاب " تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات امام خمینی در نجف " تصریح کرد: 15 خرداد 1342 زمانی است که آیت الله سعیدی برای تبلیغ دین اسلام به کویت رفته است. او به محض اینکه می فهمد امام (ره) توسط ساواک دستگیر شده است در مساجد کویت دست به افشاگری می زند و علیه رژیم شاه صحبت می کند سپس به طورمخفیانه از کویت خارج می شود وبه ایران می آید. ابتدا به تفرش می رود و در تفرش فعالیت خود را شروع می کند اما وقتی می بیند که شرایط فعالیت در تفرش مهیا نیست به تهران می آید و در مسجد امام موسی کاظم (ع) فعالیت سیاسی اش را آغازمی کند، آیت الله سعیدی بدون توجه به شرایط سیاسی بسیار بد آن دوران همیشه در پایان صحبت هایش نام امام خمینی (ره) را می آورده و جمعیت همراه با او صلوات می فرستاده است.

نویسنده "سالهای تبعید امام خمینی(ره)" افزود: آیت الله سعیدی مخفیانه از ایران خارج می شود و به دیدار امام در نجف می رود و پس از بازگشت با نیرو و ارده بیشتری کارش را ادامه می دهد. روز یازدهم خرداد  1349در پی اعلامیه ای که علیه رژیم پهلوی صادرمی کند دستگیر می شود و به زندان می افتد و چند روز بعد – 20 خرداد – در تاریک خانه زندان به شهادت می رسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار